Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociologie genderu (KSS / GN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / GN - Sociologie genderu, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- biologické pohlaví a jeho dekonstrukce- sex a gender- genderová socializace- genderové role a stereotypy- gender v interakcích- gender a tělesnost- genderový řád- women's studies a feminismy- gender a sexualita- genderové nerovnosti a jejich reprodukce- transgender/transsex- dekonstrukce genderu

Získané způsobilosti

Studenti jsou schopni:- orientovat se v různých feministických přístupech v oblasti genderových studií a výstižně je charakterizovat- aplikovat základní koncepty genderových studií při studiu různých sociologických témat, případně i při jejich výzkumu- aplikovat genderovou perspektivu při studiu dílčích sociologických témat- kriticky uvažovat o genderových vztazích ve společnosti

Literatura

Jackson, Stevi; Scott, Sue. Gender : a sociological reader. London : Routledge, 2002. ISBN 0-415-20180-2.Renzetti, Claire M.; Curran, Daniel J. Ženy, muži a společnost. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0525-2.Oates-Indruchová, Libora. Dívčí válka s ideologií : klasické texty angloamerického feministického myšlení. Praha : Sociologické nakladatelství, 1998. ISBN 80-85850-67-2.Robinson, Victoria; Richardson, Diane. Introducing women s studies : feminist theory and practice. Basingstoke : Macmillan, 1997. ISBN 0-333-68470-2.Barša, Pavel. Panství člověka a touha ženy : feminismus mezi psychoanalýzou a poststrukturalismem. Praha : SLON, 2002. ISBN 80-86429-06-7.

Požadavky

- písemná práce na zadané téma, písemná nebo ústní zkouška

Garant

Mgr. Ema Hrešanová, Ph.D.