Předmět Metody analýzy médií (KSS / MAM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MAM - Metody analýzy médií, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- klasické výzkumy médií- focus groups- dotazníkové metody- mediální deníky- výzkumy sledovanosti, peoplemetry- etnografie mediálních a zpravodajských organizací- obsahová analýza- sémiotická analýza, konverzační analýza- kombinované metody v mediální analýze- komparativní, historická a komparativněhistorická metoda v mediologii- nové trendy: internetový výzkum
Získané způsobilosti
Studenti jsou schopni:- popsat vybrané metody studia mediálních obsahů, účinků a výzkumu publika (dotazníkové šetření, focus group, etnografické metody výzkumu, obsahová analýza, semiotická analýza)- identifikovat vhodné možnosti aplikace těchto metod- aplikovat tyto metody na vlastní výzkumný problém- volit vhodnou kombinaci několika vybraných metod pro řešení vlastního výzkumného problému- realizovat vlastní výzkum ve kterém uplatní vhodnou kombinaci několika vybraných metod - prezentovat výsledky vlastního výzkumu v odborné studii, tj. jsou schopni: - formulovat výzkumné otázky a hypotézy - zdůvodnit teoreticky své hypotézy - prezentovat podstatné výsledky pro zhodnocení platnosti hypotéz - zhodnotit platnost svých hypotéz - formulovat jasné závěry
Literatura
Boyd-Barrett, Oliver; Newbold, Chris. Approaches to media : a reader. 1st ed. London : Arnold, 1995. ISBN 0-340-65229-2.Katz, E. Dvoustupňový tok komunikace: nejnovější zpráva o hypotéze. In: Jirák, J., Říchová, B. Politická komunikace a média. Praha, Karolinum, 2000. Hansen, Anders. Mass communication research methods. Hampshire : PALGRAVE, 1998. ISBN 0-333-61710-X.Berelson, B., Janowitz, M. Reader in Public Opinion and Communication. The Free Press, 1966. Neuendorf, Kimberly A. The content analysis guidebook. Thousand Oaks : Sage Publications, 2002. ISBN 0-7619-1978-3.Klapper, J. The Effects of Mass Communication. Illinois. Glencoe, 1960. Jensen, Klaus Bruhn; Jankowski, Nicholas W. A handbook of qualitative methodologies for mass communication research. 1st ed. London : Routledge, 1991. ISBN 0-415-05405-2.Punch, Keith F. Developing effective research proposals. London : SAGE Publications, 2000. ISBN 0-7619-6356-1.Fiske, John. Introduction to communication studies. 2nd ed. London : Routledge, 1990. ISBN 0-415-04672-6.Buriánek, J. Sémantický diferenciál jako technika sociologického výzkumu. Sociologický časopis 6/1988. str. 645 - 656, 1988. Noelleová, Elisabeth. Výzkum veřejného mínění : úvod do metod demoskopie. 1. vyd. Praha : Svoboda, 1968.
Požadavky
- seminární práce (vlastní výzkumná studie) a její prezentace
Garant
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D.