Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Socializace a mediální gramotnost (KSS / MEG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MEG - Socializace a mediální gramotnost, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- socializace, životní cyklus a mediální gramotnost- mediální gramotnost jako součást všeobecného vzdělání- základní tematické vymezení mediální gramotnosti- mediální výchova v historickém kontextu, mediální výchova v zahraničí, vývoj a současný stav (přehled)- mediální výchova v českém prostředí (vývoj a současný stav), mediální výchova a její pozice v současném českém školství- cíle a poslání mediální výchovy, přístupy k výuce mediální výchovy- přístupy k realizaci mediální výchovy- "systémové" problémy mediální výchovy: vztah k ostatním "výchovám"- "společenské" problémy mediální výchovy- ukázky realizace mediální výchovy- seminární projekt

Získané způsobilosti

Studenti jsou schopni:- popsat vztah socializace a mediální gramotnosti- popsat vztah životního cyklu a mediální gramotnosti- popsat historii mediální výchovy- orientovat se ve stavu mediální výchovy v zahraničí- charakterizovat stav mediální výchovy v ČR- definovat vztah mediální výchovy k ostatnímu vzdělávání- identifikovat společenské problémy mediální výchovy- definovat základní pojmy a koncepty mediální gramotnosti a mediální výchovy- aplikovat ty to koncepty a pojmy na současnou českou společnost- analyzovat stav české mediální výchovy- vypracovat vlastní projekt, který rozvíjí mediální gramotnost určité sociální skupiny

Literatura

Buckingham, David. Media education : literacy, learning and contemporary culture. Cambridge : Polity Press, 2003. ISBN 0-7456-2830-3.Worsnop, Chris M. Screening images : ideas for media education. Mississauga : Wright Communications, 1999. ISBN 0-9697954-2-4.Brunner, Cornelia; Tally, William. The New media literacy handbook : an educator s guide to bringing new media into the classroom. New York : Doubleday, 1999. ISBN 0-385-49614-1.Potter, W. James. Theory of media literacy : a cognitive approach. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2004. ISBN 0-7619-2952-5.Mičienka, Marek; Jirák, Jan. Základy mediální výchovy. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.Postman, Neil - Powers, Steve. How to watch TV news. Harmondsworth, UK: Penguin Book, 1992. Kubey, Robert (ed.). Media Literacy in the Information Age: Current Perspectives. London: Transaction Publishers, 2001. Brečka, Samuel. Mediálna výchova. Bratislava: Národne centrum mediálnej komunikácie., 1999. Buckingham, David (ed.). Teaching Popular Culture: Beyond Radical Pedagogy. London: Routledge., 2004. Mastermann, Len. Teaching the Media. London: Routledge, 1985. Considine, David M. - Haley, Gail E. Visual Messages: Integrating Imagery into Instruction. TEACHER IDEAS PRESS: Englewood., 1999. Jirák, Jan - Wolák, Radim (eds.). Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007.

Požadavky

- seminární práce a její prezentace, písemný test, pohovor

Garant

PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Ema Hrešanová, Ph.D.Mgr. Zdeněk Sloboda