Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metody analýzy médií (KSS / MEMA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / MEMA - Metody analýzy médií, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- klasické výzkumy médií- focus groups- dotazníkové metody- mediální deníky- výzkumy sledovanosti, peoplemetry- etnografie mediálních a zpravodajských organizací- obsahová analýza- sémiotická analýza, konverzační analýza- kombinované metody v mediální analýze- komparativní, historická a komparativněhistorická metoda v mediologii- nové trendy: internetový výzkum

Získané způsobilosti

Studenti jsou schopni:- popsat vybrané metody studia mediálních obsahů, účinků a výzkumu publika (dotazníkové šetření, focus group, etnografické metody výzkumu, obsahová analýza, semiotická analýza)- identifikovat vhodné možnosti aplikace těchto metod- aplikovat tyto metody na vlastní výzkumný problém- volit vhodnou kombinaci několika vybraných metod pro řešení vlastního výzkumného problému- realizovat vlastní výzkum ve kterém uplatní vhodnou kombinaci několika vybraných metod - prezentovat výsledky vlastního výzkumu v odborné studii, tj. jsou schopni: - formulovat výzkumné otázky a hypotézy - zdůvodnit teoreticky své hypotézy - prezentovat podstatné výsledky pro zhodnocení platnosti hypotéz - zhodnotit platnost svých hypotéz - formulovat jasné závěry

Literatura

Jensen, Klaus Bruhn; Jankowski, Nicholas W. A handbook of qualitative methodologies for mass communication research. 1st ed. London : Routledge, 1991. ISBN 0-415-05405-2.Boyd-Barrett, Oliver; Newbold, Chris. Approaches to media : a reader. 1st ed. London : Arnold, 1995. ISBN 0-340-65229-2.Punch, Keith F. Developing effective research proposals. London : SAGE Publications, 2000. ISBN 0-7619-6356-1.Hansen, Anders. Mass communication research methods. Hampshire : PALGRAVE, 1998. ISBN 0-333-61710-X.Neuendorf, Kimberly A. The content analysis guidebook. Thousand Oaks : Sage Publications, 2002. ISBN 0-7619-1978-3.Katz, E. Dvoustupňový tok komunikace: nejnovější zpráva o hypotéze. In: Jirák, J., Říchová, B. Politická komunikace a média. Praha, Karolinum, 2000. Buriánek, J. Sémantický diferenciál jako technika sociologického výzkumu. Sociologický časopis 6/1988. str. 645 - 656, 1988. Noelleová, Elisabeth. Výzkum veřejného mínění : úvod do metod demoskopie. 1. vyd. Praha : Svoboda, 1968. Fiske, John. Introduction to communication studies. 2nd ed. London : Routledge, 1990. ISBN 0-415-04672-6.Berelson, B., Janowitz, M. Reader in Public Opinion and Communication. The Free Press, 1966. Klapper, J. The Effects of Mass Communication. Illinois. Glencoe, 1960.

Požadavky

Nezbytnou součástí kurzu je průběžné zpracování studijních úkolů, které je řízené vyučujícím. Texty určené pro studijní úkoly zpracovává student písemně na základě předem stanovené formy (esej, prezentace, resume,anotace, konspekt).Kurz je vyučován v anglickém jazyce.

Garant

PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D.