Předmět Německé sociální myšlení (KSS / NSM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / NSM - Německé sociální myšlení, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Podrobný přehled probírané látky naleznete na www.courseware.zcu.cz
Získané způsobilosti
Student na základě absolvování kurzu bude schopen zapamatovat, identifikovat, rozlišit a vysvětlit základní pojmy, teorie a koncepty, jež jsou charakteristické pro německy hovořící oblasti. Dále získá schopnost provádět klasifikace určujících postojů, teoretických východisek a hlavních třecích ploch, které mezi jednotlivými přístupy k problematice existují. Cílem je, aby student dokázal sestavit a následně typologizovat hlavní myšlenkové pozice, a aby dokázal mezi nimi rozlišit, případně rozpoznat jejich vnitřní rozpory.
Literatura
Horyna, Břetislav. Filosofie posledních let před koncem filosofie : kapitoly ze současné německé filosofie. 1. vyd. Praha : KLP, 1998. ISBN 80-85917-49-1.Reese-Schäfer, Walter. Politische Theorie heute : neuere Tendenzen und Entwicklungen. München : Oldenbourg, 2000. ISBN 3-486-23706-3.Váně, Jan. Proměny spravedlnosti : pokus o typologii. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2007. ISBN 978-80-7380-053-6.Die deutsche Soziologie der Gegenwart : systematische Einführung in das soziologische Denken. Stuttgart : Alfred Kröner, 1969. Dahrendorf, R. Pfade aus Utopia. München. Piper, 1967. Jäger, Wieland; Meyer, Hanns-Joachim. Sozialer Wandel in soziologischen Theorien der Gegenwart. 1. Aufl. Wiesbaden : Westdeutscher Verlag, 2003. ISBN 3-531-14022-1.Küng, Hans. Světový étos pro politiku a hospodářství. Vyd. 1. Praha : Vyšehrad, 2000. ISBN 80-7021-327-2.
Požadavky
Nedílnou součástí pro získání adekvátních znalostí je nutná kontinuální příprava na hodiny. Aby mohl být výsledek efektivní a především bylo možné aplikovat získané vědomosti a uvádět je do souvislostí s dalšími osvojenými vědomostmi, je nezbytné systematické písemné zpracování zadávaných textů vyučujícím. Metodické zpracovávání informací, jejich analýza, osvojování a systematizace tvoří část výuky, která je postavena i na samostudiu, jež je řízené vyučujícím. Texty na semináře a texty pro samostudium student zpracovává písemně vždy stanovenou formou (např. esej, konspekt, anotace, resume, prezentace: analýza pojmů, teorií, konceptů atd).
Garant
Doc. PhDr. Jan Váně, Ph.D.