Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociologie politické komunikace (KSS / TPK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / TPK - Sociologie politické komunikace, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- vztah: společnost - politický systém - média- funkce politické komunikace ve společnosti- veřejná sféra, její kritiky a možná řešení- typologie systémů politické komunikace- moc- mediace vs. medializace- framing a packaging- ideologie a hegemonie- diskurz- amerikanizace/profesionalizace politických kampaní- spin doctoring- aesteticisation a dealignment

Získané způsobilosti

Po absolvování kurzu by měli být studenti schopni kritické reflexe role médií ve společnosti, především v politických procesech a mediálního jednání politických subjektů. Studenti jsou schopni:- definovat možné vztahy mezi společností, politikou a médii- vyjmenovat funkce politické komunikace ve společnosti - analyzovat konkrétní příklady a identifikovat v nich tyto funkce - popsat vybrané teorie politické komunikace (amerikanizace/profesionalizace politických kampaní, spin doctoring, aesteticisation a dealignment)- charakterizovat klíčové koncepty mediálních studií (moc, mediace vs. medializace, framing a packaging, ideologie a hegemonie, diskurz)- identifikovat vhodné možnosti aplikace těchto teorií a konceptů- aplikovat tyto teorie a koncepty na vlastní výzkumný problém- definovat různá pojetí tzv. "veřejné sféry"- vyložit kritiky jejího stávajícího stavu- definovat typy existujících systémů politické komunikace

Literatura

McNair, Brian. An introduction to political communication. New Yor : Routledge, 2007. ISBN 978-0-415-41069-4.Iyengar, Shanto; Reeves, Richard. Do the media govern? : politicians, voters, and reporters in America. Thousand Oaks : Sage Publications, 1997. ISBN 0-8039-5606-1.Iyengar, Shanto. Is anyone responsible? : how television frames political issues. Chicago : The University of Chicago Press, 1991. ISBN 0-226-38855-7.Lukes, Steven. Power : a radical view. Houndmills : Palgrave Macmillan, 2005. ISBN 0-333-42092-6.Cammaerts, B., Carpentier, N. (eds.). Reclaiming the Media. Communication Rights and Democratic Media Roles. Bristol: Intellect Books, 2007. Fallows, James. Breaking The News : How the Media Undermine American Democracy. Dahlgren, P., Sparks, C. Communication and Citizenship. Journalism and the Public Sphere. New York: Routledge. Hallin, D.C., Mancini P. Comparing Media Systems: Three Models of Media and Politics. Cambridge: CUP, 2004. Street, John. Mass media, politics, and democracy. Houndmills : Palgrave, 2001. ISBN 0-333-69305-1.Street, J. Politics Lost, Politics Transformed, Politics Colonised? Theories of the Impact of Mass Media, str. 17-33. Political Studies Review, 2005. Barnett, S. Will a crisis in journalism provoke a crisis in democracy?, str. 400-408. Political Quarterly, 2002. Trampota, T., Křeček, J., Nečas, V. Média a moc. Praha : FSV UK, 2006. Jarren, O., Sarcinelli, U., Saxer, U. Politische Kommunikation in der demokratischen Gesellschaft. Oppladen: Westdeutscher Verlag, 1998. Crossley, Nick, Roberts, John Michael. After Habermas: New Perspectives on the public sphere. Oxford, UK, Malden, MA: Blackwell Publishing, 2004. Donsbach, W. a kol. Beziehungsspiele: Medien und Politik in der öffentlichen Diskussion. Güntersloh: Verlag Bertelsmann Stiftung, 1993. Prokop, Dieter. Boj o média : dějiny nového kritického myšlení o médiích. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0618-6.Halloran, J.D., Elliot, P., Murdock, G. Demonstration and Communication. Harmondsworth, Middlesex: Penguin Books, 1970. Nimmo, Sanders. Handbook of Political Communication. Thompson, John B. Média a modernita : sociální teorie médií. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6.Curran, James. Media and Power. London: Routledge, 2002. Graber, Doris A. Media power in politics. 5th ed. Washington : CQ Press, 2007. ISBN 1-933116-77-3.Thomas E. Patterson. Out of Order : An incisive and boldly original critique of the news media s domination of America s political process. Vintage, 1994. Politická komunikace a média. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0182-6.Lipsky, M. Protest as a Political Resource. The American Political Science Review, 1968. Reifová, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.Pickering, M. Stereotyping. The politics of representation. Houndmills, Basingstoke: Palgrave, 2001. Donohue, , G.,A., Tichenor, P.,J., Olien, C.,N. The guard dog perspective on the role of media. Journal of Communication, 1995. Louw, E. The Media and political process. London : Sage Publications, 2005. Paletz, David. The Media in American Politics: Contents and Consequences. Longman Publishers, 2001. Blumler, J. G.; Kavanagh, D. The Third Age of Political Communication Influences and Features, str. 209-230(22). Political Communication, 1999. McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.

Požadavky

- seminární práce a její prezentace v semináři, test

Garant

PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Lenka Vochocová