Předmět Didaktika biologie 3 (SŠ) (CBG / DB3SS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CBG / DB3SS - Didaktika biologie 3 (SŠ), Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Integrování učiva, využití integrování výuky ve výuce na SŠ. 2. Projektové vyučování v biologii. 3. Vytváření představ a pojmů o věcech a jevech v přírodě na SŠ, pojmoslovný proces. 4. Didaktická analýza učiva, analýza kurikulárních dokumentů. 5. Didaktická transformace učiva, snižování obtížnosti učiva. 6. Didakticko-faktografická analýza učiva obecné biologie na SŠ. 7. Didakticko-faktografická analýza učiva molekulární biologie na SŠ. 8. Didakticko-faktografická analýza učiva botaniky na SŠ. 9. Didakticko-faktografická analýza učiva zoologie na SŠ. 10. Didakticko-faktografická analýza učiva genetiky na SŠ. 11. Didakticko-faktografická analýza učiva biologie člověka na SŠ. 12. Didakticko-faktografická analýza učiva ekologie na SŠ. 13. Didakticko-faktografická analýza učiva o ochraně přírody a environmentální výchově na SŠ. 14. Význam a využití biologických exkurzí na SŠ.
Získané způsobilosti
Student zvládne teoreticky analyzovat procesuální stránku vyučování přírodopisu a biologie. Prakticky zvládá procesuální stránku vyučování a je schopen propojovat faktografické a didaktické poznatky a pochopí pravidla didaktické transformace přírodopisného a biologického učiva.
Literatura
Froněk, Jiří; Kvasničková, Danuše. V přírodopise nověji : Hrst zkušeností a rad z ověřování alternativního učiva z přírodopisu. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-032-X.Altmann, Antonín; Horník, František. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie : Určeno pro další vzdělávání učitelů, postgraduální studium. 1. Praha : SPN, 1985. Vzdělávací program pro gymnázia a SŠ s výukou biologie. Standardy pro ZŠ a SŠ.
Požadavky
Aktivní účast na semináříchPraktické zvládnutí didaktické analýzy a didaktické transformace jednotlivých témat přírodopisu, schopnost vytvářet učební plán a znát principy vypracování školních vzdělávacích programůPraktické zvládnutí předepsaných přírodovědných pozorování a jednoduchých poku-sů vhodných pro přírodopisOdevzdání seminární práce na zadané téma (Didaktická analýza vybraného tématu přírodopisu a jeho zpracování formou projektu)
Garant
Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Petra Vágnerová