Předmět Průběžná oborová praxe SŠ (CBG / DGPBS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CBG / DGPBS - Průběžná oborová praxe SŠ, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Vlastní pedagogická praxe studentůje je obsáhlá a skládá se z:- seznámení se s organizačními formami školy, měsíčním a týdenním plánem- s platným ŠVP- tématickým plánem předmětu- úzké splupráce s vedoucím učitelem praxe- příprava na jednotlivé výukové hodiny- praktická výuka tématických celků (metody, formy, organizace, časový rozvrh, písemná příprava, rozbor hodiny, získání nových poznatků a zkušeností)
Získané způsobilosti
Student získává první osobní zkušenosti z vedení školní výuky, rozšiřuje si vědomosti a dovednosti spojené s pedagogickou praxí, zvládá přípravu a praktické vedení různých typů vyučovacích hodin, je schopen zvolít vhodné vyučovací metody, probíranou látku učí a uvádí v souvislostech a přizpůsobuje úrovni a věku žáků. Podílí se na organizaci školní výuky, drží dozory a zůčastňuje se provozních, pedagogických či metodických porad. Vzniklé problémy řeší operativně s přiděleným učitelem či vedením školy. Dokáže vést pedagogické dokumenty, zvládá organizační a didaktickou komunikaci.Získává profesní kompetence.
Literatura
Sovák, Miloš. Biologické základy učení. 1. vyd. Praha : SPN, 1985. Další literatura podle pokynů učitele praxe. Kyriacou, Chris. Geografické tabulky. Rys. Hospitace v pedagogické praxi. SPN Praha, 1978. Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.Kepka, Josef. Pedagogická praxe. null. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.Průcha, Jan; Mareš, Jiří; Walterová, Eliška. Pedagogický slovník. 4. aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.Současné platné učební osnovy. Tesaříková, Pavla. Školní atlas České republiky. 1. vyd. Praha : Kartografie, 2000. ISBN 80-7011-657-9.Klímová, Eva. Školní atlas světa. 1. vyd., 1. dotisk. Praha : Kartografie, 2004. ISBN 80-7011-730-3.Wahla, Arnošt. Terminologický a výkladový slovník didaktiky geografie : Určeno posl. interního, dálkového i postgraduálního studia. 1. vyd. Ostrava : Pedagogická fakulta, 1983. Hájek, Jan. Vybrané kapitoly z didaktiky geografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2003. ISBN 80-7082-988-5.Mojžíšek, Lubomír. Vyučovací hodina. 1. vyd. Praha : SPN, 1984. Výukový program příslušné školy, kde student vykonává výstupovou praxi.
Požadavky
Předložení potvrzeného a řádně vyplněného zápočtového archupředložení přípav na jednotlivé odučené hodinypředložení hospitačních záznamůpředložení rozborů odučených hodinZnalost základních pedagogických dokumentů, učebních osnov zeměpisu, učebnic, tabulek a atlasů.