Předmět Didaktika angličtiny 3 (KAN / ME3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAN / ME3 - Didaktika angličtiny 3, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Principy hodnocení řečových dovedností a znalostíNástroje hodnoceníDiferenciace jazykové výuky vycházejicí z rozličných potřeb žákůMotivační strategieRozvoj autonomie žákůDlouhodobé plánování (RVP ZV/ŠVP, Společný evropský referenční rámec pro jazyky)Výukové materiály (kritéria efektivních materálů a jejich hodnocení, typy materiálů a zdrojů, tvorba a adaptace materi8lů)
Získané způsobilosti
Student:vysvětlí a používá odbornou terminologii spojenou s hodnocením;ohodnotí vhodnost a nevhodnost nástrojů hodnocení z hlediska obsahu a formy;aplikuje teoretické poznatky při tvorbě nástrojů hodnocení jak řečových dovedností tak i znalostí;popíše strategie a činnosti podmiňující rozvoj motivace a samostatnosti u studentů anglického jazyka a vysvětlí jejich vztah k rozvoji vybraných klíčových kompetencí;reflektuje potřeby vycházející ze specifik učebního prostředí a individuálních potřeb žáků a adekvátně používá vhodné výukové postupy, které respektují tyto potřeby; analyzuje a zhodnotí užitečnost výukových materiálů na základě aktuálních kriterií tzn. vycházející z potřeb učebního kontextu (trendy, ŠVP, potřeby různých typů studentů atd.);vysvětlí propojení RVP ZV se SERRJ a popíše jazykové úrovně podle SERRJ;ohodnotí své učitelské dovednosti a popíše své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka.
Literatura
Slattery, Mary; Willis, Jane. English for Primary teachers: a handbook of activities and classroom language . Oxford: OUP, 2001. Ioannou-Georgiou, Sophie; Pavlou, Pavlos; Maley, Alan. Assessing young learners. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2003. ISBN 0-19-437281-2.Heaton, J. B. Classroom Testing. Harlow, Longman, 1990. Dyslexia in the Primary Classroom. London, BBC Worldwide, 1999. Little, D. a Perclová, R. Evropské jazykové portfolio. Praha, MŠMT, 2001. Cunningsworth, A. Choosing Your Coursebook. Oxford, Heinemann, 1995. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Stařeč: Infra, 2005. ISBN 80-86666-24-7.Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. 2. české vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1425-2.
Požadavky
K zápočtuSamostatné práce, dílčí úkoly, např. na základě týdenní četby 2 - 3 textů vypracování písemného testu pro žáky, jeho zadání, vyhodnocení a analýza výsledků; zhodnocení učebnice; (struktura úkolu vychází z obsahu textů: reflexe, shrnutí, analýza, evaluace, syntéza, práce s myšlenkovými mapami), anotovaný seznam literatury zaměřené na praktické činnosti ve výuce jazyků atd.Portfolio didaktických aktivit sloužící k rozvoji jazyka (obsahující seznam užitečných zdrojů pro plánování a výuku anglického jazyka, včetně internetových zdrojů).Sebehodnocení dovedností v rámci European Portfolio for Student Teachers of Languages Aktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách.Úspěšné absolvování dílčího testu.Ke zkoušce:Zkouška je souhrnná a pokrývá obsah učiva z Didaktiky angličtiny 1, 2 a 3. Studenti prokáží teoretické poznatky při řešení situací z jazykové výuky. Jedná se o zkoušku aplikační, při níž studenti obhajují vhodnost a nevhodnost různých postupů na základě principů efektivní výuky a teorie. Studenti rozumí a vhodně používají odbornou terminologii.
Garant
Mgr. Danuše Hurtová
Vyučující
Mgr. Barbora BenešováMgr. Danuše Hurtová