Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika 1 (KAN / SDID1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAN / SDID1 - Didaktika 1, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvod do předmětu.Teorie osvojování si mateřského a cizího jazyka.Nástin vývoje a současné tendence metodických směrů cizojazyčného vyučování.Plánování (RVP pro gymnaziální a odborné vzdělávání /ŠVP, Evropský referenční rámec, cíle, struktura hodiny, příprava).Výukové materiály (kritéria efektivních materálů a jejich hodnocení, typy materiálů a zdrojů, tvorba a adaptace materialů)Seznámení s konkrétní podobou nástrojů měření v daných předmětech, klasifikace a kritické hodnocení těchto nástrojů.

Získané způsobilosti

Studenti jsou schopni:Popsat postup osvojování si cizího jazyka a vysvětlit podmínky pro jeho osvojováníVyjmenovat a stručně popsat alespoň 3 různé metodické směry cizojazyčného vyučování z minulosti a jejich vliv na současnou praxiVysvětlit aspekty ovlivňující proměnlivost metodiky cizích jazyků Vysvětlit propojení RVP pro gymnaziální a odborné vzdělávání s CEFR a popsat jazykové úrovně podle CEFRVytvořit si vlastní seznam kontrolních otázek zajišťující kvalitní krátkodobé a dlouhodobé plánování výuky vychazející z teoretických poznatkůAnalyzovat a hodnotit užitečnost výukových materiálů na základě aktuálních kriterií tzn. vycházející z potřeb učebního kontextu (trendy, ŠVP, potřeby různých typů studentů atd.)Začít kriticky posuzovat metodické postupy a vysvětlovat jejich vhodnost či nevhodnost pro výuku v daném kontextu. Používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu Student se orientuje v problematice standardizovaných nástrojů měření výsledků vzdělávání (didaktický test, písemná práce, ústní zkouška atd.).

Literatura

http://www.ecml.at/mtp2/Fte/html/FTE_E_Results.htmScrivener, Jim. Learning teaching (2nd ed.). 2nd ed. Oxford : Macmillan, 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.

Požadavky

Samostatné práce/dílčí úkoly - např. týdenní četba (2-3) textů a odevzdání písemných úkolů vycházejících z této četby (struktura úkolu vychází z obsahu textů: reflexe, shrnutí, analýza, evaluace, syntéza, práce s myšlenkovými mapami), anotovaný seznam 5 internetových zdrojů užitečných pro plánování a výuku anglického jazyka apod.Sebehodnocení dovedností v rámci European Portfolio for Student Teachers of Languages Aktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách

Garant

Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.Hanna Šteflová