Předmět Didaktika 2 (KAN / SDID2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAN / SDID2 - Didaktika 2, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Dovednosti učitele - management výuky, vedení hodiny v cizím jazyce, cizí jazyk ve třídě.Výuka jazykových dovedností - mluvení, psaní, čtení a poslech - a jazykových znalostí-mluvnice, slovní zásoba, výslovnost - a jejich vzájemná integraceSeznámení s konkrétní podobou nástrojů měření v daných předmětech, klasifikace a kritické hodnocení těchto nástrojů.
Získané způsobilosti
Studenti jsou schopni:Vyjmenovat základním principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce Vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny Popsat principy a kroky výuky jednotlivých jazykových dovedností a jazykových znalostíAplikovat teoretické poznatky výuky jednotlivých jazykových dovedností a jazykových znalostí při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové dovednosti a poznatky a to jak individuálně tak i integrovaněIdentifikovat způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci jazykových aktivitVyhledat v odborné literatuře a na internetu jazykové aktivity a hodnotit jejich vhodnost ve vztahu k rozvoji jazyka jakož i klíčových kompetencí Hodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazykaPoužívat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu Student se orientuje v problematice standardizovaných nástrojů měření výsledků vzdělávání (didaktický test, písemná práce, ústní zkouška atd.).
Literatura
http://www.ecml.at/mtp2/Fte/html/FTE_E_Results.htmScrivener, Jim. Learning teaching (2nd ed.). 2nd ed. Oxford : Macmillan, 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.
Požadavky
Samostatné práce/dílčí úkoly - např. týdenní četba (2-3) textů a odevzdání písemných úkolů vycházejících z této četby (struktura úkolu vychází z obsahu textů: reflexe, shrnutí, analýza, evaluace, syntéza, práce s myšlenkovými mapami)Portfolio didaktických aktivit sloužící k rozvoji jazykových dovednostíSebehodnocení dovedností v rámci European Portfolio for Student Teachers of Languages v oblastech, kterým se bylo věnováno v rámci předmětu v tomto semestruPísemné sebehodnocení a reflexe pedagogických dovedností vycházející z poznatků z praxeAktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách
Garant
Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.Hanna Šteflová