Předmět Didaktika literatury (KČJ / 9DLR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / 9DLR - Didaktika literatury, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Koncepce a hlavní principy vyučování čtení a literární výchovy na 1. stupní ZŠ. Plánování práce učitele a jeho příprava na hodinu, kvality a druhy čtení, vyučovací metody. Intencionální tvorba; recepce textu, práce s rozličnými typy textů v hodinách čtení a literární výchovy. Jednotlivé složky struktury textu, mimočítankové čtení, učební pomůcky pro čtení a literární výchovu; následné činnosti při práci s literárním textem. Výchova slovesným uměním (činitelé, složky procesu, estetická a didaktická. interakce); podíl rozdílných kvalit slovesných druhů, žánrů a specifických rysů slovesného díla ve výchově slovesným uměním. Rozvoj dovedností, souvislosti s výchovou jinými druhy umění, interdisciplinární vazby.
Získané způsobilosti
Student:- teoreticky zvládá a prakticky vhodně aplikuje moderní didaktické zásady při výuce literatury na 1. stupni ZŠ,- dokáže vhodným způsobem pracovat s jednotlivými složkami struktury textu,- odpovídajícím způsobem interpretuje vybrané literární texty,- je schopen prokázat vlastní individuální přístup při předpokládané školní výuce (motivace, interpretace, následné činnosti apod.).
Literatura
Šrámková, Vítězslava; Hůrková-Novotná, Jiřina. Mluvený projev a přednes : Učebnice pro 2. a 3. roč. stř. pedagog. škol a pro učitele gymnázií pro nepovinný předmět Umělecký přednes. 1. vyd. Praha : SPN, 1984. Machková, Eva. Základy dramatické výchovy. 1.vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1980. Machková, Eva. Zásobník dramatických her, cvičení a improvizací. 5., rozšíř. vyd., v Středočes. kraj. kult. středis. 2. Praha : Středočeské krajské kulturní středisko, 1990.
Požadavky
Samostatná i skupinová příprava, individuální přístupy k aplikaci didaktických zásad při přípravě i vlastní výuce. Objektivizace názorů a nových zjištění před širším fórem, odpovídající úroveň argumentačních a komunikačních dovedností. Individuální interpretace vybraných intencionálních textů.
Garant
Mgr. Jiří Novotný
Vyučující
Mgr. Jiří Novotný