Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět ICT v předmětu český jazyk a literatura (KČJ / ICT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJ / ICT - ICT v předmětu český jazyk a literatura, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Funkční využití výukových počítačových programů v hodinách českého jazyka2. Charakteristika výukových programů pro ČJ firmy Terasoft3. Charakteristika výukových programů pro ČJ firem Silcom a PONŠKOLA4. Co nabízí internet češtináři5. Internetové portály - možnosti jejich využití v hodinách ČJ6. Literární encyklopedie on-line, elektronické knihy a texty7. Využití ICT v literární výchově8. Využití ICT v mediální, komunikační a slohové výchově9. Využití interaktivní tabule v hodinách jazyka10. Využití interaktivní tabule v hodinách slohu11. Využití programu Hot Potatoes v hodinách českého jazyka12. Využití Českého národního korpusu v hodinách ČJ13. Využití LMS Moodle jako opory pro výuku českého jazyka

Získané způsobilosti

Studenti jsou schopni- porozumět kritériím kvality výukových počítačových programů, - rozlišit klady a zápory jednotlivých programů, - funkčně využít počítačových programů v pedagogické praxi,- odlišit důvěryhodné internetové zdroje od nedůvěryhodných, vést žáky k funkčnímu využívání internetu,- navrhnout různé možnosti využití Českého národního korpusu ve školní praxi, - sestavit vyučovací hodinu s funkčním využitím interaktivní tabule,- aplikovat teoretické poznatky o e-learningu při přípravě vlastního e-learningového projektu.

Literatura

http://sparta.zcu.czBrdička, B. Učení s počítačem. Praha, 1996.

Požadavky

Seminární práce - volba jednoho z témat:1. Didaktická analýza zvoleného počítačového programu pro výuku českého jazyka. Příprava vyučovací hodiny ČJ s využitím tohoto programu. 2. Možnosti využití interaktivní tabule Smart Board ve vybraném tematickém celku jazykového vyučování. Příprava vyučovací hodiny s využitím interaktivní tabule Smart Board - jazykové vyučování.3. Možnosti využití interaktivní tabule Smart Board ve slohové a komunikativní výchově. Příprava vyučovací hodiny s využitím interaktivní tabule Smart Board - slohová a komunikační výchova.4. Možnosti využití interaktivní tabule Smart Board v literární výchově. Příprava vyučovací hodiny s využitím interaktivní tabule Smart Board - literární výchova.5. Možnosti využití Českého národního korpusu v hodinách českého jazyka. Příprava vyučovací hodiny s využitím Českého národního korpusu. 6. Možnosti využití vybraného internetového portálu v hodinách českého jazyka. Příprava vyučovací hodiny s využitím tohoto portálu. 7. Možnosti využití aplikace PowerPoint v hodinách českého jazyka. Příprava vyučovací hodiny s využitím aplikace PowerPoint.8. Možnosti využití aplikace Hot Potatoes v hodinách českého jazyka. Příprava vyučovací hodiny s využitím aplikace Hot Potatoes.9. Možnosti využití LMS Moodle pro výuku českého jazyka. Vytvoření jedné kapitoly (modulu, lekce) v LMS Moodle.

Garant

PaedDr. Jana Vejvodová, CSc.

Vyučující

PaedDr. Jana Vejvodová, CSc.