Předmět Didaktika vlastivědy-dějepisné poznatky (KHI / 9DVLR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / 9DVLR - Didaktika vlastivědy-dějepisné poznatky, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Hlavní problémy českých dějinProblematika místních regionálních dějin ve vyučování vlastivědyMetodika:- aktivizační metody ve vyučování vlastivědy- projektové vyučování ve vlastivědě I. (aplikace na vyučování českých dějin)- projektové vyučování ve vlastivědě II. (aplikace na vyučování regionálních dějin)- moderní multimediální prostředky ve vlastivěděVhodné využití zásad kurikulární reformy ve vyučování vlastivědySamostatné projekty studentů.
Získané způsobilosti
Student(ka):- orientuje se v současných zásadách vyučování vlastivědy v intencích kurikulární reformy pro I. stupeň ZŠ- dokáže zpřehlednit a zhodnotit současné výukové materiály a učebnice, vybrat zdroje vedoucí k obecné i konkrétní aplikaci těchto zdrojů do vyučování vlastivědy- prokáže schopnost efektivně naplánovat výuku vybraného tématu z českých - regionálních dějin - prokáže dovednost pracovat s modernímu vyučovacími a multimediálními prostředky- v konečném výsledku si vytvoří přehled o hlavních problémech českých dějin na pozadí evropského vývoje a jejich vhodném výběru a přesvědčivé prezentaci ve vyučování vlastivědy
Literatura
Průcha, J. Alternativní školy . Praha, 1996. Východská, H. Dějepis hrou. Plzeň, 2008. Machalová, M. Didaktika vlastivědy. brno, 1996. Vavrdová, A. Didaktika vlastivědy. Olomouc, 2005. Pike, G., Selby, D. Globální výchova. Nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole . Praha, 1994. Horká, H. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy . Brno, 1998. Tonucci, F. Vyučovat nebo naučit? . Praha , 1991.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích.Seminární práce na téma z místních regionálních dějin.Individuální prezentace edukačního pojetí vybraného historického tématu s využitím moderní audiovizuální techniky.Zápočtový test. Student(ka) prokáže úspěšné zvládnutí faktografie v přijatelné míře 80% z celkového zadání.
Garant
PaedDr. Helena Východská
Vyučující
PaedDr. Helena Východská