Předmět Didaktická aplikace humanitních věd (KHI / DAHV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / DAHV - Didaktická aplikace humanitních věd, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod - motivace studia společenskovědních disciplín2. Jednolivé společenskovědní disciplíny, jejich vývoj3. Učení a paměť, učení jako aktivní proces, emocionální potřeby žáků4. Vyučování jako dvousměrný proces, překážky oboustranné komunikace ve škole5. Náměty na zpestření vyučovací hodiny6. Hraní rolí, pochvala a kritika, pozitivní posilování7. Vztah učitel - žák, vytváření rovných možností ve třídě (pohlaví, sociální zázemí, žáci se zvláštními potřebami)8. Jak vést třídu (formální a osobní autorita učitele, vytváření pracovní armosféry ve třídě, systémy a pravidla, některé praktické rady)9. Kázeň a řešení problémů10. Deset možností pro usměrnění průběhu výuky11. Metoda výkladu, metoda vysvětlování, metoda demonstrací12. Diskuse jako vyučovací metoda13. Možnosti alternativní výuky a výchovy
Získané způsobilosti
Studenti se do jisté míry orientují v širokém spektru společenských věd, disponují hodnotnými poznatky o společnosti a člověku, jsou schopni tyto poznatky efektivně předávat žákům základní školy.
Literatura
Muchová, L. Cíle a cesty. olomouc, 1996. Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se : praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-966-6.Julínek, Stanislav. Úvod do teorie a praxe výuky dějepisu. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1225-0.Jílek, T. Vybrané kapitoly z didaktiky I, II. Plzeň, 1998.
Požadavky
Přehledná znalost základů didaktiky občanské výchovy. Zpracování referátu a příprav na vyučování občanské výchovy s realizací a vyhodnocením. Aktivní účast na seminářích. Zápočtový test.
Garant
Mgr. Martin Černý
Vyučující
Mgr. Petr Tesař