Předmět Didaktika dějepisu 3 (KHI / DID3Z)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / DID3Z - Didaktika dějepisu 3, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Kurikulární reforma, motivy k realizaci, hlavní zásady2. Kurikulární reforma, obsahová analýza3. Hlavní kurikulární dokumenty - RVP4. Analýza vybraných ŠVP5.-7. Klíčové kompetence - příklady efektivních aplikací8.-10. Průřezová témata - příklady efektivních aplikací11.-12. Náslechová praxe a její rozbor
Získané způsobilosti
Student(ka):- zpřehlední podstatu a zásady kurikulární reformy- prokáže znalost faktografie a pojmosloví v teoretických dokumentech KR na úrovni obecné (celostátní)- prokáže schopnost aplikovat obecné zásady kurikulární reformy do konkrétních výstupů v jednotlivých součástech ŠVP - přesvědčivě argumentuje a aplikuje vlastní nápady na výstupy v oblasti klíčových kompetencí RVP- přesvědčivě argumentuje a aplikuje vlastní nápady na výstupy v oblasti průřezových témat RVP
Literatura
Růžičková, J. Didaktické inspirace. Praha, 1997. Čapek, Vratislav. Didaktika dějepisu. Díl 2, Výchovně vzdělávací proces v dějepise. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Čapek, Vratislav. Pojetí dějepisu jako učebního předmětu : K teorii výběru dějepisného učiva // : Seminární učební text z metodiky dějepisu jako učebního předmětu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1966. kol. Rámcový vzdělávací program pro G. Praha, MŠMT, 2007. kol. Rámcový vzdělávací program pro ZŠ. MŠMT Praha, 2006. Alberty, J. Úvod do vyučovania dejepisu. Bratislava, 1988. Jílek,T., Čapek, V. Vybrané kapitoly z didaktiky dějepisu I., II. Plzeň, 1994. Janovský, Julius. Základy didaktiky dějepisu : Učebnice pro studium oboru učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů na filozof. a pedagog. fakultách. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
Požadavky
Aktivní účast v seminářích.Vystoupení v semináři s řešením modelové situace výuky dějepisu.Vypracování individuálního projektu.Zápočtový test. Student(ka) prokáže úspěšné zvládnutí faktografie v přijatelné míře 80% z celkového zadání.Náslechová praxe.
Garant
PaedDr. Helena Východská
Vyučující
PaedDr. Helena Východská