Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika vlastivědy-dějepisné poznatky (KHI / DVLAS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / DVLAS - Didaktika vlastivědy-dějepisné poznatky, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Hlavní problémy českých dějinProblematika místních regionálních dějin ve vyučování vlastivědyMetodika:- aktivizační metody ve vyučování vlastivědy- projektové vyučování ve vlastivědě I. (aplikace na vyučování českých dějin)- projektové vyučování ve vlastivědě II. (aplikace na vyučování regionálních dějin)- moderní multimediální prostředky ve vlastivěděVhodné využití zásad kurikulární reformy ve vyučování vlastivědySamostatné projekty studentů.

Získané způsobilosti

Student(ka):- orientuje se v současných zásadách vyučování vlastivědy v intencích kurikulární reformy pro I. stupeň ZŠ- dokáže zpřehlednit a zhodnotit současné výukové materiály a učebnice, vybrat zdroje vedoucí k obecné i konkrétní aplikaci těchto zdrojů do vyučování vlastivědy- prokáže schopnost efektivně naplánovat výuku vybraného tématu z českých - regionálních dějin - prokáže dovednost pracovat s modernímu vyučovacími a multimediálními prostředky- v konečném výsledku si vytvoří přehled o hlavních problémech českých dějin na pozadí evropského vývoje a jejich vhodném výběru a přesvědčivé prezentaci ve vyučování vlastivědy

Literatura

Průcha, J. Alternativní školy . Praha, 1996. Východská, H. Dějepis hrou. Plzeň, 2008. Machalová, M. Didaktika vlastivědy. brno, 1996. Vavrdová, A. Didaktika vlastivědy. Olomouc, 2005. Pike, G., Selby, D. Globální výchova. Nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole . Praha, 1994. Horká, H. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy . Brno, 1998. Tonucci, F. Vyučovat nebo naučit? . Praha , 1991.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích.Seminární práce na téma z místních regionálních dějin.Individuální prezentace edukačního pojetí vybraného historického tématu s využitím moderní audiovizuální techniky.Zápočtový test. Student(ka) prokáže úspěšné zvládnutí faktografie v přijatelné míře 80% z celkového zadání.

Garant

PaedDr. Helena Východská