Předmět Hra na klávesový nástroj (KHK / HRMŠ4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHK / HRMŠ4 - Hra na klávesový nástroj, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Rozvíjení dovedností ve hře na nástroj dle požadavků předmětu: hra nástrojového doprovodu písní, poslechové skladby, originálního doprovodu písně.
Získané způsobilosti
Student/ka dokáže:- využívat svých instrumentálních dovedností v doprovodu písní lidových i umělých (viz požadavky) - transponovat písně do pěvecky vhodných tónin- využívat nástroje k doprovodu činností pohybových, instrumentálních, poslechových i pěveckých
Literatura
Bezděková, Hana. Sešit písní pro studenty učitelství I. stupně. 1. třída. 2., přepracované vyd. Plzeň : Hra, 1998.
Požadavky
Student/ka dokáže zahrát:A. Záčátečníci- rozezpívání- vytvořit melodickou zkratku písně- stupnice E, A, H, dohromady přes 2 oktávy- technická cvičení dle výběru vyučujícího, min.5- alespoň 25 písní (k pěveckým činnostem na MŠ), včetně jejich transpozic do pěvecky vhodných tónin - dle výběru pedagoga např. z knih Kulhánková E: Písničky a říkadla s tancem, Portál 1999, Zd. Šimanovský, A. Tichá: Lidové písničky a hry s nimi, Portál 1999, Skoumal- Vodňanský- Kdyby prase mělo křídla- 1 elementární přednesovou skladbu (k pohybovým či poslechovým činnostem na MŠ)- doprovod umělé písně pro MŠ- jednoduchou píseň dle akordických značek (např. Já písnička I. - pozor na vhodnou pěveckou polohu)- písně uvede krátkou předehrou (dohrou)Písně povinné: 2 písně z pohádek (např. E. Hradecká: Popelka, O. Sacký: Písničky z pohádek, 1.-3. díl, P.Eben: Šípková Růženka, Hradecký: Cvrček) - dle výběru vyučujícíhoB.: Pokročilí pokračují- v rozvoji klavírní techniky hrou stupnic, akordů - ve hře a transpozici 30 písní ( pro MŠ)- dle výběru pedagoga- 3 přednesových skladeb k poslechovým či pohybovým činnostem na MŠ- doprovodů dle akordických značekC. Požadavky ke zkoušce:Student/ka- vybere a zahraje 30 písní z celého dvouletého období - tyto písně rozdělí do kategorií: písně z pohádek (př. Hradecký- Popelka, Šípková Růženka,..), zvířata (To je on, malý slon..), roční doby, řemesla, pochodové písničky, písně taneční, ostatní- v každé kategorii min. 3 písničky- lidové písně transponuje do dvou pěvecky vhodných tóninVšechny písně opatří předehrou, výběr písní bude zahrnovat různé druhy stylizovaných doprovodů (rozloženě, valčík, polka, akordický doprovod, dudácká kvinta, synkopický doprovod, doprovod dle akordických značek), druh doprovodu bude na seznamu zřetelně uveden! Seznam písní student předloží i u závěrečné zkoušky z didaktiky MŠ!
Garant
PhDr. Štěpánka Lišková, Ph.D.