Předmět Hudební dovednosti 3 (KHK / HUDO3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHK / HUDO3 - Hudební dovednosti 3, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Instrumentální dovednosti: Stupnice Es dur; a,e,d,g moll protipohybem přes dvě oktávy. Akordy T5/3, T6, T6/4 přes dvě oktávy. Nejméně 25 písní lidových i umělých z učebnice pro 3.ročník ZŠ, event.4.ročník( Lišková - Hurník) a jejich transpozice do pěvecky vhodných tónin. Hra synkopického doprovodu. Chromatický posun T5/3, modely na rozezpívání. Hra alespoň jedné přednesové skladby.Pěvecké dovednosti: Prohlubování dovedností základů dechové, hlasové a artikulační techniky pro kultivovaný zpěvní projev. Hlasová cvičení. Zpěv písní lidových a umělých v rozsahu učebnic pro 3.ročník ZŠ( Lišková - Hurník).Přehrávka: 25 písní( 1.-3.ročník ZŠ), jejich transpozice do pěvecky vhodných tónin, 1 přednesová skladba.Hra stupnic D a F dur, akordický doprovod v levé ruce včetně obratů, doprovod valčíkový, dominantní septakordy A7, D7, F7, synkopa, tečkovaný rytmus. Hra lidových, umělých písní a melodií z celého světa z učebnice pro 2. a 3.ročník základní školy a z České školy hry na keyboard včetně transpozic do pěvecky vhodných tónin. Průprava pro rozezpívání: v pravé ruce melodická zkratka, v levé ruce akordický doprovod.
Získané způsobilosti
Student/ka rozpozná zákonitosti dětského hlasu a jeho vývoj, hlasovou hygienu dítěte i dospělých. Volí odpovídající metody při pěvecké výchově dětí a dokáže je aplikovat.Rozvíjí své pěvecké dovednosti, aby byl/a schopen/schopna vzorově předvést písně různých stylů a žánrů včetně druhého či třetího hlasu při dvojhlasém nebo vícehlasém zpěvu v rámci vyučovacího procesu.Rozvíjí své instrumentální dovednosti, aby byl schopen vzorově předvést písně různých stylů a žánrů na klavír včetně různých hudebních stylizací.Ovládá výchovně vzdělávací strategie, vytváří a realizuje hudebně průpravná cvičení, ovládá efektivní metody a postupy při nácviku písní, které pomáhají žákům v rozvíjení klíčových kompetencí.Chápe odlišnosti různých forem hodnocení ve výuce z pohledu specifických hudebních činností.Rozvíjení hry na keyboard podle 2.dílu České školy hry na keyboard. Nastavení klávesnice Finger Chord, Fingered , Auto Bass nebo Normal. Užití keyboardu při osvojování písní a stylizovaného doprovodu s využitím automatické stylizace a instrumentálního doprovodu.
Literatura
Bezděk Jiří. Česká škola hry na keyboard ? 1.díl. Bezděk Jiří. Česká škola hry na keyboard ? 2.díl. Vrchotová-Pátová, Jarmila. Pěvecká příprava učitelů hudební výchovy : Pro studující PeF a PGS. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1976. Slavíková, Marie. Psychologické aspekty hlasové výchovy žáků základní školy. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-261-6.Lišková-Hurník. Učebnice Hv pro 1. - 5.ročník ZŠ. Praha, SPN.
Požadavky
Vokální dovednosti: - upevňování základů pěvecké techniky (pěvecké dýchání, měkké nasazení tónu, jeho správné tvoření a vedení, hlavová rezonance, artikulace, frázování melodie);- čistá intonace, rytmická a artikulační přesnost, dynamické odstínění při zpěvu písní dle výběru vyučujícho, včetně pěti dvojhlasů (lidový dvojhlas, kánon, souzpěv);- cvičení k rozezpívání z učebnice Hudební výchova pro 3. ročník ZŠ, dle výběru a pokynů vyučujícího; transponovat celý model po půltónech od c1 do a1. Současně zpěv a hra oběma rukama.Instrumentální dovednosti:- stupnice F dur, d moll, e moll (melodická) pouze pravou rukou, přes 2 oktávy;- kadence T, S6/4, T, D6, T, v tóninách F, d, e (přímo užít v doprovodu písní);- Klavírní škola BGS, cvičení dle výběru vyučujícího; - hra písní z učebnice Hudební výchova pro 3. ročník ZŠ, dle zadání vyučujícího; Písně hrát dohromady, s doprovody stylu polka, valčík, rozklad, výjimečně akord. Student opatří písně předehrou. Osvojí si hru transpozic mezi C dur, D dur, F dur, d moll, e moll, dle zadání vyučujícího. Během hry dokáže student dát hlavou pokyn k začátku zpěvu, melodii bude hrát vázaně. Podle možnosti umět písně hrát i zpívat současně.Podmínka udělení zápočtu:Splnění výše uvedených požadavků z pěveckých a instrumentálních dovedností.Kombinovaná forma studia: stejné požadavky, probere se na společných konzultacích. Zápočet možno plnit již při rozvrhovaných společných konzultacích.
Garant
PaedDr. Jiří Frolík
Vyučující
PaedDr. Jiří FrolíkDoc. Mgr. Tomáš Kuhn, Ph.D.Helena SlavíkováDoc. PaedDr. Marie Slavíková, CSc.