Předmět Muzikoterapie v hudební výchově (KHK / MUZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHK / MUZ - Muzikoterapie v hudební výchově, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Vliv hudby na člověka - poznávání stimulujících účinků hudby na lidský organismus, možnosti jejich využití v hudebně výchovném procesu. Stručně k historii muzikoterapie a jejích různých koncepcí. Druhy a formy muzikoterapie, hudební repertoár. Osvojení základních technik hudební terapie, zejména her se zvuky, se zpěvem, rytmem, hudebními nástroji. Improvizace pohybem na hudbu. Hudba a výtvarné techniky. Receptivní techniky hudební terapie.
Získané způsobilosti
Student/ka bude po absolvování předmětu:- znát možnosti psychologických a psychosomatických účinků hudby na lidský organismus;- chápat hlavní tendence ve vývoji muzikoterapie v zahraničí a u nás;- prakticky ovládat několik muzikoterapeutických technik a her s dechem, zpěvem, s rytmy, se zvuky, s hudebními nástroji orffovského typu, etnickými i klasickými hudebními nástroji;- ovládat jednoduché formy improvizace pohybem na hudbu;- prakticky ovládat několik hudebně receptivních technik (volné slovní nebo výtvarné asociace na hudbu, improvizace - zvukové realizace témat a příběhů, malování hudby, apod.);- dokáže rozlišit hudební aktivity s edukačním nebo terapeutickým záměrem, popsat a zdůvodnit jejich účinek na žáka;-
Literatura
Šimanovský, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-264-5.Marek, Vlastimil. Hudba jinak. Praha : Eminent, 2003. ISBN 80-7281-125-8.Linka, Arne. Kapitoly z muzikoterapie. Rosice u Brna : Gloria, 1997. ISBN 80-901834-4-1.
Požadavky
Zpracování projektu, implementujícího prvky a techniky hudební terapie do hudebně pedagogického výukového tématu. Realizace projektu v semináři, ověření účinnosti ve školní praxi. Reflexe, shrnutí zkušeností společně se skupinou.
Garant
Doc. PaedDr. Marie Slavíková, CSc.