Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Závěrečná zkouška HV (KHK / ZKNŠ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHK / ZKNŠ - Závěrečná zkouška HV, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Znalost organizace vyučovacího procesu na 1.stupni základní školy z hlediska výchovných a vzdělávacích strategií RVP a ŠVP se zaměřením na jejich odlišnosti, analýza klíčových kompetencí žáka v Hv včetně evaluace žáků a učitele.Motivace žáka s přihlédnutím k jeho potřebám a jejich aktualizace ve výuce včetně hudební diagnostiky. Chápání významu předmětu hudební výchova na škole i z pohledu širšího společenského kontextu.Formy a způsoby hodnocení žáka v hudebně výchovném procesu, hodnocení jednotlivých hudebních činností.

Získané způsobilosti

Student/ka vymezí umění a identifikuje kulturu jako důležitou a nepostradatelnou součást lidského bytí. Na základě modelových situací rozliší význam jednotlivých diagnostických metod, uvádí je do souvislosti se zadanými úkoly .Navrhuje výchovně vzdělávací strategie, vytváří a realizuje hudebně průpravná cvičení, formuluje efektivní metody a postupy při nácviku písní, které pomáhají žákům v rozvíjení Navrhuje hudebně dramatické techniky a didaktické hry vhodné k osvojování očekávaných výstupů.Na základě vlastní pedagogické praxe analyzuje jednotlivé kategorie výukového procesu ve vztahu k ŠVP s důrazem na tvořivé prvky činnostního pojetí - formuluje konkrétní cíle, strategii vyučování, kompetence a motivace žáka i jeho hodnocení s podporou uplatnění mezipředmětových vztahů v rámci multimediálních výukových podkladů.Uvědomuje si různé aktivizační strategie výukového procesu jako celku( např. motivaci žáka, kooperativní metody vyučování, hudební didaktické hry, hodnocení žáka...)Dokáže odhadnout využití hudebně didaktické techniky při plnění vyučovacích cílů.Chápe odlišnosti různých forem hodnocení ve výuce z pohledu specifických hudebních činností.

Literatura

Časopis Hudební výchova. SEDLÁK,F. Didaktika hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Praha, 1985. SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.LIŠKOVÁ,M., HURNÍK,L. Hudební výchova pro 1.-5.ročník ZŠ. HERDEN,J. My pozor dáme a posloucháme. Praha, 1994.

Požadavky

Prokázání celkového přehledu k hudební problematice.

Garant

PaedDr. Jiří Frolík