Předmět Didaktika B (KMT / DITBM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMT / DITBM - Didaktika B, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Modernizace vyučování technických předmětů na ZŠ.2. Didaktické projekty v oblasti Člověk a svět práce.3. Vyučovací metody.4. Vyučovací formy.5. Materiální prostředky v technických předmětech.6. Technické a multimediální prostředky v technické výchově.7. - 8. Didaktické zvláštnosti vybraných tematických celků, rozvoj senzomotorických dovedností.9. Průřezová témata a oblast Člověk a svět práce.10. - 13. Řešení případových studií - praktický rozvoj klíčových kompetencí učitele na vybraných modelových situacích.
Získané způsobilosti
Student dokáže dále doplňovat modulární systém kurikula ŠVP pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce.Student dokáže aplikovat nové výukové metody a organizační formy na učivo kurikula technické výchovy.Student se orientuje v dostupných materiálních prostředcích výuky a dokáže je aplikovat na učivo v jednotlivých submodulech kurikula.Dokáže vhodně zařazovat kroskurikulární témata do submodulů kurikula.Student dokáže kompletně připravit případovou studii didaktické situace na zadané nepozvolené téma (zpracovat úplný prekoncepty studie).V modelových podmínkách realizovat případovou studii.Student v kooperaci dokáže analyzovat průběh didaktické situace, postřehnout pozitivní i negativní prvky. V odůvodněných případech pak zpracovat postkoncept případové studie.Na základě autoevaluace si student dále rozvíjí sví učitelské kompetence.
Literatura
FRIEDMANN, Z. Didaktika technické výchovy. Brno, 2001. Kropáč, Jiří; Chráska, Miroslav. Výchova v obecně technických předmětech. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0897-X.Mošna, F. a kol. Didaktika technické výchovy. Praha, SPN, 1992. Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno: Paido, 1995. ISBN ISBN 80-85931-11-.
Požadavky
1. Odevzdání seminární práce (zpracování námětu na výrobek nebo činnost pro každý modul kurikula).2. Realizace případové studie zadané (zvolené) didaktické situace
Garant
Doc. PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Petr Mach, CSc.