Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktická technologie MŠ (KMT / DITMŠ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMT / DITMŠ - Didaktická technologie MŠ, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Projekce. Práce se zpětnými projektory, návrh promítací fólie na počítači, Interaktivní tabule, hudební senzorická tabule, bílá tabule, historická AV technika.2) Digitální fotoaparát. Práce s fotoaparátem, úprava digitální fotografie, použití fotografie při tvorbě (Powerpoint, Word).3) Tvorba Powerpointové prezentace. Zásady tvorby prezentace, práce s objekty a textem, animace.4) Střih videa. Digitalizace analogového záznamu, přechodové efekty, zvukové efekty, vkládání titulků (i z externích programů), tvorba video souboru a disku DVD, interaktivní menu.5) Animace. Snímání předlohy statickou kamerou, zachytávání snímků video softwarem, vkládání hudby, titulků, komentáře.6) Digitální kamera. Tvorba jednoduchého scénáře, natáčení scény.7) Stolní audio a video přístroje. Ovládání videorekordéru, práce s HI-FI věží, dodatečný dabing záznamů, možnosti DVD rekordéru, digitalizace videa.8) Scanner. Digitalizace obrazové předlohy, skenování transparentních objektů, OCR, úprava snímků, využití získaných obrázků.9) Digitalizace zvuku. Nahrávání z různých zdrojů (mikrofon, magnetofon, CD), úprava signálu, mixování signálů, speciální zvukové efekty v reálném čase, tvorba audio CD a MP3.10) Software pro tvorbu interaktivní podpory výuky.

Získané způsobilosti

Student je schopen využívat a pracovat s moderní didaktickou technikou a za její pomoci vytvářet studijní podpory pro vlastní výuku. Student umí vyhledávat a zpracovávat informace a je schopen realizovat jejich distribuci v prezentovatelné formě. Student při své práci postupuje systematicky a kreativně, kombinuje různé vstupy (media) a postupy.

Literatura

Rambousek, Vladimír. Technické výukové prostředky. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1989. Hlavatý Josef. Didaktická technika pro učitele. Švejda G. Didaktické technologie I, II. České Budějovice, 1995. Holsinger, Erik. Jak pracují multimédia. c 1994. Brno : UNIS publishing, 1995. ISBN 1-56276-208-7.Jan Krotký a kol. Portál CDMVT. 2008. Kubík, J. Režie a střih při realizaci audiovizuálního výukového záznamu. Praha, 1989. Kouba, Luděk. Technické systémy ve výuce : Skripta pro posl. pedagogické fak. Univ. Karlovy. Praha : Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-604-8.

Požadavky

Osvojení si dovedností pro využití didaktické a informační techniky ve výuce, absolvování vybraných pracovišť, vypracování a obhájení seminární práce - zpracování přípravy na vyučování nebo výukového programu v elektronické podobě.

Garant

PaedDr. Petr Mach, CSc.