Předmět Didaktická technologie (KMT / DITPM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMT / DITPM - Didaktická technologie, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) Projekce. Práce se zpětnými projektory, návrh promítací fólie na počítači - InkScape, hudební senzorická tabule, bílá tabule2) Digitální fotoaparát. Práce s fotoaparátem, úprava digitální fotografie - PhotoFiltre, použití fotografie při tvorbě (Powerpoint, Word).3) Tvorba Powerpointové prezentace. Zásady tvorby prezentace, práce s objekty a textem, animace.4) Střih videa. Digitalizace analogového záznamu, přechodové efekty, zvukové efekty, vkládání titulků (i z externích programů), tvorba video souboru a disku DVD, interaktivní menu.5) Animace. Snímání předlohy statickou kamerou, zachytávání snímků video softwarem, vkládání hudby, titulků, komentáře.6) Digitální kamera. Tvorba jednoduchého scénáře, natáčení scény.7) Audio a video. Ovládání videorekordéru, práce s plasmovou obrazovkou, dodatečný dabing záznamů, možnosti DVD rekordéru, digitalizace videa.8) Scanner. Digitalizace obrazové předlohy, skenování transparentních objektů, OCR, úprava snímků, využití získaných obrázků.9) Digitalizace zvuku. Nahrávání z různých zdrojů (mikrofon, magnetofon, CD), úprava signálu, mixování signálů, speciální zvukové efekty v reálném čase, tvorba audio CD a MP3.10) Práce s interaktivní tabulí InterWrite, software pro tvorbu interaktivní podpory výuky WorkSpace, Příslušenství k IW board - Tablety.11) Práce s Interaktivní tabulí ActivBoard a softwarem Activ Studio12) Návrh vlastních interaktivních testů - práce s bezdrátovým testovacím zařízením IW Cricket a PRS13) Pasco - pomůcky pro zajímavější výuku přírodovědně zaměřených předmětů.
Získané způsobilosti
Student je schopen využívat a pracovat s moderní didaktickou technikou a za její pomoci vytvářet studijní podpory pro vlastní výuku. Student umí vyhledávat a zpracovávat informace a je schopen realizovat jejich distribuci v prezentovatelné formě. Student při své práci postupuje systematicky a kreativně, kombinuje různé vstupy (media) a postupy. Vybranou didaktickou techniku je schopen udržovat a instalovat.
Literatura
Hlavatý Josef. Didaktická technika pro učitele. Švejda G. Didaktické technologie I, II. České Budějovice, 1995. Horný, Stanislav. Digitální fotografie a její zpracování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0797-8.Novák, Jan. Digitální fotografie a video. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-569-6.Sokolowsky, Peter; Šedivá, Zuzana. Multimédia : současnost budoucnosti. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-081-3.Jan Krotký a kol. Portál CDMVT. Kulík, Tomáš. Příručka pro tvůrce videoprogramů. 1. vyd. Praha : SPN, 1987. Soukup, Roman. Upravujeme digitální fotografie : rady a postupy pro úpravu na počítači. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1248-2.Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.Tauš, Gustav. Video. 1. vyd. Praha : SNTL, 1989. ISBN 80-03-00207-9.Juřica, Jan. Video na počítači. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-650-0.
Požadavky
Osvojení si dovedností pro využití didaktické a informační techniky ve výuce ? absolvování vybraných pracovišť, vypracování a obhájení seminární práce - zpracování přípravy na vyučování nebo výukového programu v elektronické podobě.
Garant
Doc. PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan Krotký, Ph.D.Mgr. Jan Krotký, Ph.D.