Předmět Didaktická a informační technologie B (KMT / DITVB)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMT / DITVB - Didaktická a informační technologie B, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) Projekce. Práce se zpětnými projektory, návrh promítací fólie na počítači, Interaktivní tabule, hudební senzorická tabule, bílá tabule, historická AV technika.2) Digitální fotoaparát. Práce s fotoaparátem, úprava digitální fotografie, použití fotografie při tvorbě (Powerpoint, Word).3) Tvorba Powerpointové prezentace. Zásady tvorby prezentace, práce s objekty a textem, animace.4) Střih videa. Digitalizace analogového záznamu, přechodové efekty, zvukové efekty, vkládání titulků (i z externích programů), tvorba video souboru a disku DVD, interaktivní menu.5) Animace. Snímání předlohy statickou kamerou, zachytávání snímků video softwarem, vkládání hudby, titulků, komentáře.6) Digitální kamera. Tvorba jednoduchého scénáře, natáčení scény.7) Audio a video. Ovládání videorekordéru, práce s HI-FI věží, dodatečný dabing záznamů, možnosti DVD rekordéru, digitalizace videa.8) Scanner. Digitalizace obrazové předlohy, skenování transparentních objektů, OCR, úprava snímků, využití získaných obrázků.9) Digitalizace zvuku. Nahrávání z různých zdrojů (mikrofon, magnetofon, CD), úprava signálu, mixování signálů, speciální zvukové efekty v reálném čase, tvorba audio CD a MP3.
Získané způsobilosti
Student je schopen využívat a pracovat s moderní didaktickou technikou a za její pomoci vytvářet studijní podpory pro vlastní výuku. Student umí vyhledávat a zpracovávat informace a je schopen realizovat jejich distribuci v prezentovatelné formě. Student při své práci postupuje systematicky a kreativně, kombinuje různé vstupy (media) a postupy.
Literatura
Ouroda Karel. Vybrané přístroje didaktické techniky. Honzíková Jarmila. Využití didaktických a informačních technologií na 1. stupni ZŠ. Hlavatý Josef. Didaktická technika pro učitele. Švejda G. Didaktické technologie I, II. České Budějovice, 1995. Horný, Stanislav. Digitální fotografie a její zpracování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0797-8.Jan Krotký. Portál CDMVT. Plzeň, 2008. Hradský, Josef. PowerPoint 2003 : jak ovládáme PowerPoint, jak připravujeme prezentace, jak pracujeme se snímky, jak upravujeme objekty, jak si poradíme s textem, jak předvádíme prezentaci. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0903-1.Kulík, T. Příručka pro videotvůrce. Praha, 1987. Long, B. Velká kniha digitálního videa. Brno, 2005. Juřica, Jan. Video na počítači. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-650-0.
Požadavky
Osvojení si dovedností pro využití didaktické a informační techniky ve výuce ? absolvování vybraných pracovišť, vypracování a obhájení seminární práce - zpracování přípravy na vyučování nebo výukového programu v elektronické podobě.
Garant
Mgr. Jan Krotký, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan Krotký, Ph.D.