Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktická a informační technologie B (KMT / DITVB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMT / DITVB - Didaktická a informační technologie B, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Projekce. Práce se zpětnými projektory, návrh promítací fólie na počítači, Interaktivní tabule, hudební senzorická tabule, bílá tabule, historická AV technika.2) Digitální fotoaparát. Práce s fotoaparátem, úprava digitální fotografie, použití fotografie při tvorbě (Powerpoint, Word).3) Tvorba Powerpointové prezentace. Zásady tvorby prezentace, práce s objekty a textem, animace.4) Střih videa. Digitalizace analogového záznamu, přechodové efekty, zvukové efekty, vkládání titulků (i z externích programů), tvorba video souboru a disku DVD, interaktivní menu.5) Animace. Snímání předlohy statickou kamerou, zachytávání snímků video softwarem, vkládání hudby, titulků, komentáře.6) Digitální kamera. Tvorba jednoduchého scénáře, natáčení scény.7) Audio a video. Ovládání videorekordéru, práce s HI-FI věží, dodatečný dabing záznamů, možnosti DVD rekordéru, digitalizace videa.8) Scanner. Digitalizace obrazové předlohy, skenování transparentních objektů, OCR, úprava snímků, využití získaných obrázků.9) Digitalizace zvuku. Nahrávání z různých zdrojů (mikrofon, magnetofon, CD), úprava signálu, mixování signálů, speciální zvukové efekty v reálném čase, tvorba audio CD a MP3.

Získané způsobilosti

Student je schopen využívat a pracovat s moderní didaktickou technikou a za její pomoci vytvářet studijní podpory pro vlastní výuku. Student umí vyhledávat a zpracovávat informace a je schopen realizovat jejich distribuci v prezentovatelné formě. Student při své práci postupuje systematicky a kreativně, kombinuje různé vstupy (media) a postupy.

Literatura

Ouroda Karel. Vybrané přístroje didaktické techniky. Honzíková Jarmila. Využití didaktických a informačních technologií na 1. stupni ZŠ. Hlavatý Josef. Didaktická technika pro učitele. Švejda G. Didaktické technologie I, II. České Budějovice, 1995. Horný, Stanislav. Digitální fotografie a její zpracování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0797-8.Jan Krotký. Portál CDMVT. Plzeň, 2008. Hradský, Josef. PowerPoint 2003 : jak ovládáme PowerPoint, jak připravujeme prezentace, jak pracujeme se snímky, jak upravujeme objekty, jak si poradíme s textem, jak předvádíme prezentaci. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0903-1.Kulík, T. Příručka pro videotvůrce. Praha, 1987. Long, B. Velká kniha digitálního videa. Brno, 2005. Juřica, Jan. Video na počítači. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-650-0.

Požadavky

Osvojení si dovedností pro využití didaktické a informační techniky ve výuce ? absolvování vybraných pracovišť, vypracování a obhájení seminární práce - zpracování přípravy na vyučování nebo výukového programu v elektronické podobě.

Garant

Mgr. Jan Krotký, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jan Krotký, Ph.D.