Předmět Didaktika matematiky I (KMT / DIZ1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMT / DIZ1 - Didaktika matematiky I, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní induktivní postupy, induktivně vedená výuka.2. Didaktika matematiky jako věda, cíle a úkoly matematického vzdělávání.3. Poznávací proces v matematice, matematické vzdělávání podle stupňů a typů škol.4. Příprava na vyučování a vyučovací hodinu.5. Aktivizační výukové metody v matematice (problémové úlohy, didaktické hry), aktivizující momenty ve výuce matematiky.6. Hodnocení a klasifikace v matematice.7. Pojmy, pojmotvorný proces, klasifikace pojmů.8. Definice, jejich typy, chybné definice.9. Věty a jejich důkazy ve školské matematice.10. Výuka v matematickém kroužku.11. Vyučování matematice ve vztahu k vývoji školství v našich zemích.Studenti se seznamují s problémovými a nestandardními úlohami, připravují složitější úlohy, úlohy rozšiřujícího učiva a také činnosti, které lze zařadit do výuky v matematickém kroužku, neboť zdokonalují logické myšlení, prostorovou představivost, kombinatorické i početní dovednosti.
Získané způsobilosti
Studenti budou schopni - rozlišit induktivně a deduktivně vedenou výuku- použít induktivní metody při výkladu nových pojmů- porozumět základním úkolům didaktiky matematiky- analyzovat provázanost vyučovaných témat a zařadit je do jednotlivých ročníků - připravit se na vyučování- použít aktivizující prvky ve výuce- ohodnotit a zdůvodnit hodnocení písemné formy zkoušení- určit obsah a rozsah základních matematických pojmů- rozlišit předpoklady a tvrzení matematické věty- dokázat jednoduchá tvrzení
Literatura
Květoň a kol. Kapitoly z didaktiky matematiky I.-III. Ped. Fakulta Ostrava, 1990. ISBN 80-7242-021-9.Osnovy, učebnice a metodické příručky pro základní školy a nižší střední školy. Potůček, Jiří. Vývoj vyučování matematice na českých středních školách v období 1900 - 1945,I. a II. díl . 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-070-2.
Požadavky
1. Aktivní účast na seminářích - student, případně dvojice studentů připraví induktivně vedenou výuku zvoleného tématu. Připraví činnosti, pomůcky a pracovní listy, které zadá na semináři a následně je prodiskutuje s ostatními studenty.2. Student úspěšně zvládne písemnou kontrolní práci.
Garant
RNDr. Jiří Potůček, CSc.
Vyučující
Mgr. Martina Kašparová, Ph.D.PhDr. Šárka Pěchoučková, Ph.D.