Předmět Didaktika matematiky III (KMT / DIZ3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMT / DIZ3 - Didaktika matematiky III, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Rozvržení učiva po jednotlivých týdnech:1. RVP Matematika a její aplikace, TO Geometrie v rovině a v prostoru, Nestandardní aplikační úlohy a problémy, standardní úlohy dle RVP2. Základy rýsování, základní geometrické útvary3. Rovinné útvary mnohoúhelníky, kružnice4. Prostorové útvary a jejich znázorňování5. Míry útvarů obvody a obsahy rovinných útvarů, povrchy a objemy prostorových útvarů6. Pythagorova věta v rovině a v prostoru7. Goniometrické funkce8. Shodnost útvarů a shodná zobrazení9. Podobnost útvarů a podobná zobrazení10. Množiny bodů dané vlastnosti, konstrukční úlohy11. Úlohy rozvíjející prostorovou představivost12. Kombinatorické úlohy13. Matematické soutěže a jejich význam pro motivaci studia matematikyStudenti se seznamují s problémovými a nestandardními úlohami, připravují složitější úlohy, úlohy rozšiřujícího učiva a také činnosti, které lze zařadit do výuky v matematickém kroužku, neboť zdokonalují logické myšlení, prostorovou představivost, kombinatorické i početní dovednosti.
Získané způsobilosti
Studenti budou schopni - zdůvodnit postupy pro výpočet měr různých geometrických útvarů - znázornit prostorové útvary v rovině- demonstrovat podobné a shodné útvary na vhodných modelech- používat pomůcky pro výuku geometrie k vysvětlení pojmů- provést jednoduchou geometrickou konstrukci tabulovým pravítkem a kružítkem- rýsovat s využitím nástrojů interaktivní tabule- používat správné výrazy a termíny při objasňování geometrického učiva
Literatura
Květoň a kol. Kapitoly z didaktiky matematiky I.-III. Ped. Fakulta Ostrava, 1990. ISBN 80-7242-021-9.Polák, J. Přehled středoškolské matematiky. Praha : Prometheus, 2008. ISBN 978-80-7196-356-1.Učebnice pro ZŠ a nižší třídy gymnázií.
Požadavky
1. Aktivní účast na seminářích - student, případně dvojice studentů předvede část vyučovací hodiny na zvolené téma. Připraví činnosti, pomůcky a pracovní listy, které zadá na semináři a následně je prodiskutuje s ostatními studenty.2. Student úspěšně zvládne dvě písemné kontrolní práce.3. Student připraví kontrolní písemnou práci pro žáky ZŠ nebo gymnázia, kterou by šlo použít po dokončení některého geometrického tematického celku, včetně jejího řešení a hodnocení.4. Student si vyzkouší práci geometrickými pomůckami v aplikaci pro interaktivní tabuli.
Garant
RNDr. Jiří Potůček, CSc.