Předmět Státní závěrečná zkouška - 3. část (KMT / DMVSM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMT / DMVSM - Státní závěrečná zkouška - 3. část, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Výrok, složené výroky, negace výroků a její vývoj u dítěte2. Příprava na metody řešení3. Cesta k přirozenému číslu a cesta ke slovní úloze4. Prvky pravděpodobnosti a kombinatoriky v aktivitách dětí5. Závislosti, pravidelnosti, cesta k funkcím6. Prostorové útvary a rovinné útvary7. Druhy a funkce čar8. Prvky topologie, jednotažky9. Transformace prostor - rovina a naopak10. Cesta k míře11. Celek a jeho části12. Vývoj stavby u dětí, funkce skládanek a stavebnic13. Orientace v prostoru a rovině, prostorová paměť14. Souměrnosti
Získané způsobilosti
Student/ka- rozpozná výrok a výrokovou formu v komunikaci dětí a učitele- identifikuje individuální a kvantifikovaný výrok a výroky složené- vysvětlí proces vytváření elementární představy přirozeného čísla u předškolních dětí- popíše proces přípravy na řešení slovní úlohy- objasní základní principy metod řešení používanými předškolními dětmi- analyzuje konkrétní aktivity dětí z hlediska cílů ŠVP- kategorizuje jednotlivé etapy procesu vývoje staveb u dětí předškolního věku- vymezí principy transformace prostor - rovina a naopak- analyzuje aktivity se stavebnicemi z hlediska rozvoje prostorové inteligence- specifikuje manipulativní činnosti rozvíjející u dětí představu symetrie- analyzuje hry ve vztahu k rozvoji kompetencí dítěte formulovaných v RVP- aplikuje teoretické poznatky o celku a jeho částech do konkrétních činností dětí.
Literatura
Gardner, Howard. Dimenze myšlení : teorie rozmanitých inteligencí. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.Vágnerová, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0181-8.Opravilová, Eva. Kurikulum předškolní výchovy. Kolláriková, Zuzana; Pupala, Branislav. Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.Smolíková, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.
Požadavky
Zkouška probíhá jako pohovor nad teorií a aplikací učiva.
Garant
PhDr. Šárka Pěchoučková, Ph.D.
Vyučující
Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc.