Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika odborného výcviku (KMT / DOV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMT / DOV - Didaktika odborného výcviku, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní dokumenty školské soustavy.2. Systém didaktiky předmětů odborné a praktické povahy.3. Výchovně vzdělávací cíle v odborném výcviku.4. Systémové a mezipředmětové vztahy.5. Didaktické principy, metody, zásady a formy v odborném výcviku.6. Didaktická transformace, didaktická analýza učiva.7. Diagnostika, evaluace.8. Příprava učitele v odborném výcviku, specifika příprav.9. Problematika bezpečnosti a hygieny práce.10. Problematika hodnocení a evaluace odborného výcviku.11. Modernizace vyučování, využívání technických informačních systémů12. Profesní pole, osobnost učitele odborného výcviku.13. Případová studie didaktické situace.

Získané způsobilosti

Student pochopí koncepci reformy středního školství.Pochopí základní prvky RVP pro odborné vzdělávání.Seznámí se strukturou NSK a EFQ (národní a evropský systém kvalifikačních požadavků na výkon povolání).Naučí se vytvářet kurikula odborného výcviku pro ŠVP.Orientuje se v systémových vztazích v odborných školách.Dokáže aplikovat vhodné moderní metody, formy a zásady na učivo odborného výcviku.Dokáže plánovat a vyhodnocovat výukový den.Pozná důležité složky profesního profilu učitele odborného výcviku a naučí se je samostatně rozvíjet.Student dokáže kompletně připravit případovou studii didaktické situace na zadané nepozvolené téma (zpracovat úplný prekoncepty studie).V modelových podmínkách realizovat případovou studii.Student v kooperaci dokáže analyzovat průběh didaktické situace, postřehnout pozitivní i negativní prvky. V odůvodněných případech pak zpracovat postkoncept případové studie.

Literatura

Bajtoš, J. Didaktika odborného vycviku. Prešov: Prešovská univerzita, 2000. ISBN 80-8885-86-8.Čadílek, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno: Masarykova univerzita , 1995. ISBN 80-210-1081-9.Turek, Ivan. Didaktika technických predmetov. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1987. Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-172-7.Vlášek, K. Obsah odborného výcviku. Praha: TES,, 1984. Kropáč, J. Pojetí výuky o bezpečnosti práce ve všeobecném technickém vzdělání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci,, 1998. Schimunek, Franz-Peter. Slovní hodnocení žáků. 1. vyd. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7.Standard středoškolského odborného vzdělávání. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-604-2.Pavlíček, M. Učební den v odborném výcviku. Praha: TES,, 1984. Vintr, J. Úvod do didaktiky odborného výcviku. České Budějovice: JU, 1998, ISBN 80-7040-292-X. Cina, M., Vilmon, V. Vybrané kapitoly z didaktiky odborného výcviku. Nitra: Pedagogická fakulta,, 1992.

Požadavky

1. Zpracování seminární práce na zvolené téma. 2. Příprava a realizace případové studie zvolené nebo zadané didaktické situace.

Garant

PaedDr. Petr Mach, CSc.

Vyučující

PaedDr. Petr Mach, CSc.PaedDr. Petr Mach, CSc.