Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metody řešení matematických úloh 2 (KMT / ŘUZ2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMT / ŘUZ2 - Metody řešení matematických úloh 2, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přímé metody řešení určovacích úloh (metoda experimentu, implikační a ekvivalenční metoda řešení rovnic a nerovnic).Algebraické rovnice a nerovnice vyšších řádů.Soustavy rovnic a nerovnic.Nepřímé metody řešení určovacích úloh (metoda rozdělení úlohy na dílčí úlohy, substituční a grafická metoda řešení rovnic a nerovnic).Parametrické systémy funkcí a využití jejich grafů.Rovnice, nerovnice a jejich soustavy s parametry.Úlohy ve školské matematice, typologie úloh.

Získané způsobilosti

Student zná hlavní typy metod řešení určovacích úloh, umí vybrat vhodnou metodu pro vyřešení dané úlohy, umí řešit lineární a kvadratické rovnice a nerovnice a jejich soustavy, dokáže efektivně řešit rovnice a nerovnice třetího a vyššího řádu, zvládá řešení úloh použitím substituce, ví, kdy lze substituci použít, vidí souvislost mezi zápisem rovnice (nerovnice) nebo soustavy (ne)rovnic a jejich grafickým znázorněním a umí tohoto znázornění využít ke zjednodušení řešení, je schopen načrtnout relativně přesné grafické vyjádření matematicky zadaného problému, chápe význam parametrů v zápisu funkcí a rovnic, umí s nimi pracovat a zvládne diskutovat řešení úlohy v závislosti na hodnotě parametru.Rozvíjeny jsou především kompetence komunikativní a kompetence k učení a řešení problémů. Z profesních kompetencí učitele jsou to kompetence komunikativní a částečně kompetence didaktické a pedagogické.

Literatura

Odvárko, O. a kol. Metody řešení matematických úloh. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-20434-1.Hecht, T., Sklenáriková, Z. Metódy riešenia matematických úloh. SPN Bratislava, 1992. Herman, J., Kučera, R., Šimša, J. Metody řešení matematických úloh I. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1202-1.Bušek, Ivan. Řešené maturitní úlohy z matematiky. 1. vyd. Praha : SPN, 1985. ISBN null.Polák, J. Středoškolská matematika v úlohách I., II. Prometheus Praha (1996, 1999), 1999.

Požadavky

K udělení zápočtu je potřeba získat alespoň 14 bodů z 20 v každé ze dvou písemných testů obsahujících typy příkladů probraných v průběhu semestru. Každý ze dvou testů sestává ze čtyř příkladů, každý z nich může být ohodnocen maximálně pěti body. Takto získané body mohou být doplněny body za samostatnou práci: za správně vyřešený příklad z dané problematiky s předvedením a vysvětlením postupu ostatním studentům se udílí jeden bod, který se připočítává k výsledku daného testu.

Garant

Mgr. Martina Kašparová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Lukáš Honzík, Ph.D.