Předmět Didaktika 2 (KNJ / 9DID2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / 9DID2 - Didaktika 2, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Struktura vyučovacího procesu při vyučování německého jazyka1.0. Plánování při výuce NJ (Evropské jazykové portfolio, Společný Evropské jazykové portfolio a Společný evropský referenční rámec pro jazyky zejména ve vztahu k výuce řečových dovedností. Práce s EJP na ZŠ ve výuce německého jazyka, sebehodnocení podle EJP, terminologie EJP a SERR v němčině)1.1. Typy, struktura a organizační formy hodiny ve výuce NJ1.2. Kontrola, zkoušení a hodnocení ve výuce NJ1.3. Analýza chyb a oprava chyb ve výuce NJ2. Nové vyučovací formy ve výuce NJ2.1. Projektové vyučování2.2. Výuka NJ mimo školu (např. v rámci zahraničních kontaktů)2.3. Didaktické hry ve výuce NJ3. Funkce medií ve výuce NJ3.1. Visuální, auditivní a audiovisuální pomůcky3.2. Nové technologie ve výuce NJ4. Literární texty a dramatizace ve výuce NJ5. Výuka NJ u žáků s poruchami učení5.0. Příčiny poruch, doporučená nápravná cvičení a pomoc žákům při výuce NJ6. Výběr učebnice, její posouzení, kritéria k analýze učebnice NJ7. Interkulturní učení ve výuce NJ, reálie ve výuce NJ8. Raná výuka NJ - výuka NJ na 1. st. ZŠ (Norimberská doporučení)
Získané způsobilosti
Student/-ka - se seznámí s obsahem oboru didaktiky německého jazyka a porozumí mu- získá přehled o klíčových otázkách oboru výuky cizích jazyků a výuky německého jazyka i o jednotlivých dílčích komponentech těchto oborů- připraví se na vlastní náslechové a výstupové hodiny na základních a středních školách- osvojí si schopnost uplatnit teoretické znalosti získané v přednáškách, cvičeních a seminářích didaktiky ve své vlastní praxi- srovná školský systém u nás a v ostatních německy mluvících zemích- naučí se překonávat bariéry, které přinášejí rozdílné vzdělávací systémy v Evropě a odbourávat předsudky vůči jiným kulturním prostředím
Literatura
Časopisy. Cizí jazyky. Deutsch als Fremdsprache : Zeitschrift zur Theorie und Praxis des Deutschunterrichts für Auslander. Leizig : Univerzita Leipzig, 1964. Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. Bausch, K. et al. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Francke Tübingen, 1989.
Požadavky
Ativní účast na seminářích, připravené diskusní příspěvky na daná témata (2) na základě doporučené odborné literatury a odborných časopisů.
Garant
Mgr. Věra Krbůšková