Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Média ve výuce cizích jazyků (KNJ / MED)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / MED - Média ve výuce cizích jazyků, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Seminář je zaměřený na využití multimedií ve výuce cizích jazyků. Podrobná analýza jednotlivých médií s ohledem na jejich uplatnění ve výuce jazyků. Důraz kladen na praktické poznatky a jejich aplikaci v praxi. Propojení s didaktikou a metodikou výuky.1. OBECNÉ SEZNÁMENÍ S MULTIMÉDII2. MULTIMÉDIA A VÝUKA NĚMECKÉHO JAZYKA3. ZÁZNAM ZVUKU A VYUŽITÍ V HODINĚ NJ4. INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE VHODNÉ PRO NĚMČINÁŘE5. WORKSHOP NA TÉMA: INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE VHODNÉ PRO NĚMČINÁŘE6. CHAT JAKO PROSTŘEDEK KONVERZACE A TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ ŽÁKŮ RESP. STUDENTŮ7. WORKSHOP NA TÉMA: CHAT JAKO PROSTŘEDEK KONVERZACE A TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ ŽÁKŮ/ STUDENTŮ8. WWW STRÁNKY VHODNÉ PRO VÝUKU NJ: KIKA.DE, NJ.DE, DAF.DE, HUBER.DE ATD.9. WORKSHOP NA TÉMA: WWW STRÁNKY VHODNÉ PRO VÝUKU NJ10. WEBKAMERA VE VÝUCE NJ11. MP3, DVD A VIDEOKAMERA VE VÝUCE NJVE VÝUCE NJ12. WORKSHOP NA TÉMA: WEBKAMERA, MP3, DVD A VIDEOKAMERA VE VÝUCE NJVE VÝUCE NJ13. INTERNETOVÉ A OSTATNÍ DOSTUPNÉ MULTIMEDIÁLNÍ SLOVNÍKY14. WORKSHOP: SHRNUTÍ PRAKTICKÝCH POZNATKŮ

Získané způsobilosti

Studentem získané způsobilosti absolvováním tohoto předmětu:- užívá odbornou terminologii;- vysvětlí strukturu a využití multimédií ve výuce;- sestaví část výukové hodiny s využitím multimédií;- porovná a posoudí kladné resp. záporné aspekty jednotlivých multimédií;- aplikuje multimédia ve výuce;- vyhledá a zdůvodní informace s ohledem na využití multimédií ve výuce;

Literatura

Jank, W. u. Meyer, H. Didaktische Modelle, 5. völlig überarbeitete Auflage. Berlin. Baacke, D. Die Medien. In: Lenzen, D. (Hrsg.): Erziehungswissenschaft: Ein Grundkurs. Rowohlt Taschenbuch Verlag,, 2002. Hagemann, W. Einführung in die Mediendidaktik. Verlagsgesellschaft Schulfernsehen. Hüther, J. Grundbegriffe Medienpädagogik;. München: KöPäd-Verl.,, 1999. Maier, W. Grundkurs Medienpädagogik/Mediendidaktik: Ein Studien- und Arbeitsbuch. Weinheim und Basel. Peterßen, W. Lehrbuch Allgemeine Didaktik, 6. völlig veränd., akt. u. erw. Auflage. München. Tulodziecki, G. Medien im Unterricht und Erziehung. In: Roth, L. (Hrsg.): Handbuch für Studium und Praxis. München. Wittern, J. Mediendidaktik - ihre Einordnung in eine offen strukturierte Entscheidungstheorie des Lehrens und Lernens - Band I. Leske Verlag + Budrich GmbH Opladen. Schell, Fred; Stolzenburg, Elke; Theunert, Helga. Medienkompetenz: Grundlagen und pädagogisches Handeln. München : Kopäd Verlag, 1999. ISBN 3-929061-38-4.Jauß, G. Medienoffensive in der Jugendhilfe - Erfahrungen aus dem Diasporahaus Bietenhausen. In: Pfeiffer, U., Mertens, G., Renz, C., von Dungen, B., Mack, J. (Hrsg.): ajs Informationen, Medienkompetenz und Chancengleichheit: Präsidium der Aktion Jugendschutz. Landesarbeitsstelle Baden-Württemberg. Offizin Chr. Scheufele GmbH & Co. KG. Bauer, W. Multimedia in der Schule? Potenziale, Gefahren, Herausforderungen. Hendricks, W. Neue Medien in der Sekundarstufe I und II, Didaktik, Unterrichtspraxis. Cornelsen Verlag Scriptor GmbH & Co. KG, Berlin. Schmidt, P. Schule und neue Medien. In: Baer, A. (Hrsg.): Werkstatt Multimedia, Chancen von Multimedia und Internet im Unterricht. Verband der Schulbuchverlage e. V., Frankfurt a. M.. Weizenbaum, J. Soll Internet Schulfach werden? In: Sommer, von Kuenheim (Hrsg.): Zeitpunkte, das Magazin zu Themen der Zeit: Lernen mit dem Computer. Zeitverlag Gerd Bucerius GmbH & Co.. Bertelsmann Stiftung, Heinz Nixdorf Stiftung. Studium Online, Hochschulentwicklung durch neue Medien. Gütersloh.

Požadavky

Aktivní účast na cvičeních. Soustavná domácí příprava. Prezentace studentů v seminářích. Vypracování semestrální práce (výuková jednotka cizího jazyka s využitím multimédií).

Garant

Mgr. Václav Salcman, Ph.D.