Předmět Média ve výuce cizích jazyků (KNJ / MED)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / MED - Média ve výuce cizích jazyků, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Seminář je zaměřený na využití multimedií ve výuce cizích jazyků. Podrobná analýza jednotlivých médií s ohledem na jejich uplatnění ve výuce jazyků. Důraz kladen na praktické poznatky a jejich aplikaci v praxi. Propojení s didaktikou a metodikou výuky.1. OBECNÉ SEZNÁMENÍ S MULTIMÉDII2. MULTIMÉDIA A VÝUKA NĚMECKÉHO JAZYKA3. ZÁZNAM ZVUKU A VYUŽITÍ V HODINĚ NJ4. INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE VHODNÉ PRO NĚMČINÁŘE5. WORKSHOP NA TÉMA: INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE VHODNÉ PRO NĚMČINÁŘE6. CHAT JAKO PROSTŘEDEK KONVERZACE A TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ ŽÁKŮ RESP. STUDENTŮ7. WORKSHOP NA TÉMA: CHAT JAKO PROSTŘEDEK KONVERZACE A TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ ŽÁKŮ/ STUDENTŮ8. WWW STRÁNKY VHODNÉ PRO VÝUKU NJ: KIKA.DE, NJ.DE, DAF.DE, HUBER.DE ATD.9. WORKSHOP NA TÉMA: WWW STRÁNKY VHODNÉ PRO VÝUKU NJ10. WEBKAMERA VE VÝUCE NJ11. MP3, DVD A VIDEOKAMERA VE VÝUCE NJVE VÝUCE NJ12. WORKSHOP NA TÉMA: WEBKAMERA, MP3, DVD A VIDEOKAMERA VE VÝUCE NJVE VÝUCE NJ13. INTERNETOVÉ A OSTATNÍ DOSTUPNÉ MULTIMEDIÁLNÍ SLOVNÍKY14. WORKSHOP: SHRNUTÍ PRAKTICKÝCH POZNATKŮ
Získané způsobilosti
Studentem získané způsobilosti absolvováním tohoto předmětu:- užívá odbornou terminologii;- vysvětlí strukturu a využití multimédií ve výuce;- sestaví část výukové hodiny s využitím multimédií;- porovná a posoudí kladné resp. záporné aspekty jednotlivých multimédií;- aplikuje multimédia ve výuce;- vyhledá a zdůvodní informace s ohledem na využití multimédií ve výuce;
Literatura
Jank, W. u. Meyer, H. Didaktische Modelle, 5. völlig überarbeitete Auflage. Berlin. Baacke, D. Die Medien. In: Lenzen, D. (Hrsg.): Erziehungswissenschaft: Ein Grundkurs. Rowohlt Taschenbuch Verlag,, 2002. Hagemann, W. Einführung in die Mediendidaktik. Verlagsgesellschaft Schulfernsehen. Hüther, J. Grundbegriffe Medienpädagogik;. München: KöPäd-Verl.,, 1999. Maier, W. Grundkurs Medienpädagogik/Mediendidaktik: Ein Studien- und Arbeitsbuch. Weinheim und Basel. Peterßen, W. Lehrbuch Allgemeine Didaktik, 6. völlig veränd., akt. u. erw. Auflage. München. Tulodziecki, G. Medien im Unterricht und Erziehung. In: Roth, L. (Hrsg.): Handbuch für Studium und Praxis. München. Wittern, J. Mediendidaktik - ihre Einordnung in eine offen strukturierte Entscheidungstheorie des Lehrens und Lernens - Band I. Leske Verlag + Budrich GmbH Opladen. Schell, Fred; Stolzenburg, Elke; Theunert, Helga. Medienkompetenz: Grundlagen und pädagogisches Handeln. München : Kopäd Verlag, 1999. ISBN 3-929061-38-4.Jauß, G. Medienoffensive in der Jugendhilfe - Erfahrungen aus dem Diasporahaus Bietenhausen. In: Pfeiffer, U., Mertens, G., Renz, C., von Dungen, B., Mack, J. (Hrsg.): ajs Informationen, Medienkompetenz und Chancengleichheit: Präsidium der Aktion Jugendschutz. Landesarbeitsstelle Baden-Württemberg. Offizin Chr. Scheufele GmbH & Co. KG. Bauer, W. Multimedia in der Schule? Potenziale, Gefahren, Herausforderungen. Hendricks, W. Neue Medien in der Sekundarstufe I und II, Didaktik, Unterrichtspraxis. Cornelsen Verlag Scriptor GmbH & Co. KG, Berlin. Schmidt, P. Schule und neue Medien. In: Baer, A. (Hrsg.): Werkstatt Multimedia, Chancen von Multimedia und Internet im Unterricht. Verband der Schulbuchverlage e. V., Frankfurt a. M.. Weizenbaum, J. Soll Internet Schulfach werden? In: Sommer, von Kuenheim (Hrsg.): Zeitpunkte, das Magazin zu Themen der Zeit: Lernen mit dem Computer. Zeitverlag Gerd Bucerius GmbH & Co.. Bertelsmann Stiftung, Heinz Nixdorf Stiftung. Studium Online, Hochschulentwicklung durch neue Medien. Gütersloh.
Požadavky
Aktivní účast na cvičeních. Soustavná domácí příprava. Prezentace studentů v seminářích. Vypracování semestrální práce (výuková jednotka cizího jazyka s využitím multimédií).
Garant
Mgr. Václav Salcman, Ph.D.