Předmět Internet ve výuce cizích jazyků (KNJ / MED1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / MED1 - Internet ve výuce cizích jazyků, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Seminář zaměřený na využití internetu ve výuce cizích jazyků. Podrobná analýza s ohledem na uplatnění ve výuce jazyků. Důraz kladen na praktické poznatky a jejich aplikaci v praxi. Propojení s didaktikou a metodikou výuky.1. OBECNÉ SEZNÁMENÍ S MULTIMÉDII2. MULTIMÉDIA A VÝUKA NĚMECKÉHO JAZYKA3. ZÁZNAM ZVUKU na PC A VYUŽITÍ V HODINĚ NJ /internetový transfer/4. INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE VHODNÉ PRO NĚMČINÁŘE5. WORKSHOP NA TÉMA: INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE VHODNÉ PRO NĚMČINÁŘE6. CHAT JAKO PROSTŘEDEK KONVERZACE A TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ ŽÁKŮ RESP. STUDENTŮ7. WORKSHOP NA TÉMA: CHAT JAKO PROSTŘEDEK KONVERZACE A TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ ŽÁKŮ RESP. STUDENTŮ8. WWW STRÁNKY VHODNÉ PRO VÝUKU NJ: KIKA.DE, NJ.DE, DAF.DE, HUBER.DE ATD.9. WORKSHOP NA TÉMA: WWW STRÁNKY VHODNÉ PRO VÝUKU NJ10.WEBKAMERA VE VÝUCE NJ11. MP3, DVD A VIDEOKAMERA VE VÝUCE NJ /internetový transfer/12. WORKSHOP NA TÉMA: WEBKAMERA, MP3, DVD A VIDEOKAMERA VE VÝUCE NJVE VÝUCE NJ13. INTERNETOVÉ A OSTATNÍ DOSTUPNÉ MULTIMEDIÁLNÍ SLOVNÍKY14. WORKSHOP: SHRNUTÍ PRAKTICKÝCH POZNATKŮ
Získané způsobilosti
Studentem získané způsobilosti absolvováním tohoto předmětu:- užívá odbornou terminologii;- vysvětlí strukturu a využití internetu ve výuce;- sestaví část výukové hodiny s využitím internetu;- porovná a posoudí kladné resp. záporné aspekty užití internetu ve výuce CJ;- aplikuje internet ve výuce;- vyhledá a zdůvodní informace s ohledem na využití internetu ve výuce;
Literatura
Hüther, J. Grundbegriffe Medienpädagogik. KoPäd Verlag. Jank, W. u. Meyer, H. Didaktische Modelle, 5. völlig überarbeitete Auflage. Berlin. Baacke, D. Die Medien. In: Lenzen, D. (Hrsg.): Erziehungswissenschaft: Ein Grundkurs. 2002. Hagemann, W. Einführung in die Mediendidaktik. Verlagsgesellschaft Schulfernsehen. Hüther, J. Grundbegriffe Medienpädagogik;. München: KöPäd-Verl.,, 1999. Maier, W. Grundkurs Medienpädagogik/Mediendidaktik: Ein Studien- und Arbeitsbuch. Weinheim und Basel. Peterßen, W. Lehrbuch Allgemeine Didaktik, 6. völlig veränd., akt. u. erw. Auflage. München. Schmidt, P. Lehrbuch Allgemeine Didaktik, 6. völlig veränd., akt. u. erw. Auflage. München. Tulodziecki, G. Medien im Unterricht und Erziehung. In: Roth, L. (Hrsg.): Handbuch für Studium und Praxis. München. Hüther, J., Schorb, B., Brehm-Klotz, C. (Hrsg.):. Mediendidaktik. Wittern, J. Mediendidaktik - ihre Einordnung in eine offen strukturierte Entscheidungstheorie des Lehrens und Lernens - Band I. Leske Verlag + Budrich GmbH Opladen. Schell, Fred; Stolzenburg, Elke; Theunert, Helga. Medienkompetenz: Grundlagen und pädagogisches Handeln. München : Kopäd Verlag, 1999. ISBN 3-929061-38-4.Jauß, G. Medienoffensive in der Jugendhilfe - Erfahrungen aus dem Diasporahaus Bietenhausen. In: Pfeiffer, U., Mertens, G., Renz, C., von Dungen, B., Mack, J. (Hrsg.): ajs Informationen, Medienkompetenz und Chancengleichheit: Präsidium der Aktion Jugendschutz. Landesarbeitsstelle Baden-Württemberg. Offizin Chr. Scheufele GmbH & Co. KG. Bauer, W. Multimedia in der Schule? Potenziale, Gefahren, Herausforderungen. In: Baer, A. (Hrsg.): Werkstatt Multimedia, Chancen von Multimedia und Internet im Unterricht. Hendricks, W. Neue Medien in der Sekundarstufe I und II, Didaktik, Unterrichtspraxis. Cornelsen Verlag Scriptor GmbH & Co. KG, Berlin. Schmidt, P. Schule und neue Medien. Weizenbaum, J. Soll Internet Schulfach werden? In: Sommer, von Kuenheim (Hrsg.): Zeitpunkte, das Magazin zu Themen der Zeit: Lernen mit dem Computer. Zeitverlag Gerd Bucerius GmbH & Co.. Bertelsmann Stiftung, Heinz Nixdorf Stiftung. Studium Online, Hochschulentwicklung durch neue Medien, Gütersloh.
Požadavky
Aktivní účast na cvičeních. Soustavná domácí příprava. Prezentace studentů v seminářích. Vypracování semestrální práce (výuková jednotka cizího jazyka s využitím internetu).
Garant
Mgr. Václav Salcman, Ph.D.