Předmět Praktický jazyk a reálie 4 (KNJ / PJAR4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / PJAR4 - Praktický jazyk a reálie 4, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět navazující na PJAR3. Vyšší stupeň obtížnosti.Rozvíjení všech řečových dovedností, zvládnutím látky v povinné literatuře, rozšíření slovní zásoby aktivní i pasivní, získání vědomostí z reálií.1. Úvod - seznámení se strukturou výuky.2-12. Praktická cvičení dle zvoleného tématu(obsahem každé hodiny je část morfologicko-lexikální, čtení s porozuměním, rozšiřování slovní zásoby a získávání vědomostí reálií německy mluvících zemí).13. Shrnutí, test.
Získané způsobilosti
Studentem získané způsobilosti absolvováním tohoto předmětu:- používá vědomosti získané v předmětu PJAR3;- aplikuje získané řečové dovednosti;- užívá lexikální a morfologické vazby na vyšší úrovni;- čte s porozuměním texty s vyšší obtížností terminologie;- užívá rozšířenou slovní zásobu;- provede přípravu na výuku pomocí multimédií.
Literatura
Aktuální zdroj informací k PJAR: kompletní spektrum médií. Helbig, Gerhard. Deutsch als Fremdsprache. Ein internationales Handbuch. Berlin, 2001. Koreik, Uwe. Deutschlandstudien und deutsche Geschichte. Hohengehren, 1995. Biechele, Marcus und Alicia Padrós. Didaktik der Landeskunde. München, 2003. Willis Edmondson / Juliane House (2000). Einführung in die Sprachlehrforschung. 2. Auflage. Tübingen: UTB, 1697. Neuner, Gerhard. Fremde Welt und eigene Wahrnehmung. Konzepte von Landeskunde im fremdsprachlichen Deutschunterricht. Kassel, 1994. Tanzer, Harald. Konzepte der Landeskunde. Regensburg, 2004. Althaus, Hans-Joachim. Landeskunde. Anmerkungen zum Stand der Dinge. 1999. Krumm, Hans-Jürgen. Landeskunde Deutschland, DACH oder Europa? Über den Umgang mit Verschiedenheit im DaF-Unterricht. Rod, Ellis. The Study of Second Language Acquisition. Oxford: OUP, 1994. Willis, Edmondson. Twelve Lectures on Second Language Acquisition. Foreign Language Teaching and Learning Perspectives. Tübingen: Gunter Narr, 1999.
Požadavky
Aktivní účast na cvičeních. Soustavná domácí příprava. Úspěšné napsání průběžných testů a závěrečného testu. Zkouška kombinovaná: písemný test (poslech s porozuměním, četba s porozuměním, volný písemný projev); ústní zkouška z komunikace a reálií.
Garant
Mgr. Václav Salcman, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Eva SalcmanováDr. phil. Clemens Tonsern