Předmět Interkulturní výchova a vzdělávání (KPG / 9IKVV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 9IKVV - Interkulturní výchova a vzdělávání, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Aktivní porozumění ústředním pojmům oboru: interkulturní kompetence, kultura, etnikum, etnicita.Přesahy a průniky mezi kulturami.Interkulturní problematika v systému pedagogických věd.Řešení interkulturních otázek v zahraničních školních systémech.Historie, prostředky a metody interkulturní výchovy a zdělávání.Stávající programy interkulturní výchovy připravené státními i neziskovými institucemi v ČR i v zahraničí zaměřené především na prevenci rasismu a xenofobie.
Získané způsobilosti
Studenti dokáží pohjmenovat klíčová témata IKVV, dokáží pojmenovat příčiny adůsledky interkulturality ve školách. Studenti budou schopni pospat klíčové postupy interkulturní výchovy a vzdělávání. Dokáží reflektovat podmínky pro interkulturní dialog ve svém okolí.
Literatura
Průcha, Jan. Interkulturní komunikace. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3069-1.Morgensternová, Monika. Interkulturní psychologie : rozvoj interkulturní senzitivity. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1361-1.Průcha, Jan. Interkulturní psychologie : [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 2., rozš. vyd. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-280-5.Interkulturní vzdělávání: Člověk v tísni. Praha; Lidové noviny 518s., 2002. ISBN 80-7106-614-1.L. Šatava, Národnostní menšiny v Evropě, Ivo Železný. Praha, 1994. Adamus, V. Mezinárodní dokumenty o lidských právech. Praha: Linde, 2000. Průcha, Jan. Multikulturní výchova : příručka (nejen) pro učitele. Praha : Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.Průcha, Jan. Multikulturní výchova : teorie-praxe-výzkum. Vyd. 1. Praha : ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-72-2.Budil, Ivo T. Mýtus, jazyk a kulturní antropologie. Vyd. 4. Praha : Triton, 2003. ISBN 80-7254-321-0.Soukup, Václav. Přehled antropologických teorií kultury. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-328-5.Říčan, Pavel. S Romy žít budeme - jde o to jak : dějiny, současná situace, kořeny problémů, naděje společné budoucnosti. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-250-5.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.Bauman, Zygmunt. Úvahy o postmoderní době. Vyd. 2. Praha, 2002. ISBN 80-86429-11-3.Šišková, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu : sborník. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-285-8.Průcha, Jan. Vzdělávání a školství ve světě : základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
Požadavky
Úspěšné absolvování písemného testu. Otázky testu jsou tvořeny z obsahu realizovaných přednášek a studia doporučené literatury. K udělení zápočtu se předpokládá min.75% úspěšnost v tomto testu. Omluva z opravných termínů možná pouze s lékařským potvrzením.Test sestává ze základních témat interkulturní výchovy a vzdělávání, důraz je kladen na orientaci a porozumění ústředním termínům (např. interkulturní kompetence, definiční znaky kultury, etnicita, asimilace, integrace atd.)
Garant
Mgr. et MgA. Roman Černík