Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obecná didaktika (KPG / 9OBD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 9OBD - Obecná didaktika, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

ýukový proces jako systém prvků a vztahů.Otázky kurikulární reformy, včetně analýzy základních kategorií a pojmů RVP a ŠVP zaměřené na jejich odlišnosti.Formulace cílů v rovině kognitivní, afektivní a psychomotorické, nové pojetí kognitivních cílů a zejména taxonomie v tomto smyslu.Motivace žáka s přihlédnutím k potřebám žáka a jejich aktualizaci ve výuce, včetně diagnostiky motivace žáka.Výchovné a vzdělávací strategie se zaměřením na vztahy: metoda- forma- učivo- žák- učitel (analýza výukových metod, organizačních forem vyučování, aktivizačních metod ve vztahu k rozvíjení poznávacích, sociálních a výkonových potřeb žáků ).Formy a způsoby hodnocení žáka a učitele. Analýza jednotlivých forem hodnocení.

Získané způsobilosti

Na základě reflexe vlastního plánování a realizace výukového procesu zaujímá postoj k různým podobám vedení výuky z hlediska kurikulární reformy probíhající ve škole (RVP, ŠVP) a dokáže tento postoj podložit argumenty. Porozumí pojmům jako jsou: výukové metody, organizační formy vyučování, a chápe různá kritéria jejich dělení a jejich vhodnost pro žáka i učitele. Dokáže vysvětlit rozdíly mezi vnější a vnitřní motivací žáka. Pochopí odlišnosti různých forem hodnocení ve výuce.

Literatura

Petty, Geoffrey. Moderní vyučování : [praktická příručka]. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.Pavelková, Isabella. Motivace žáků k učení : perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha : Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-7290-092-7.Čábalová. Pedagogika. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.Čábalová, Dagmar. Pedagogika pro učitele - modul B. null. V Plzni : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-593-9.Čábalová. Pedagogika pro učitele základních a středních škol. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-261-0001-0.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. null. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha, 1998. Kolář, Zdeněk; Šikulová, Renata. Hodnocení žáků. Vyd. 1. Praha Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.Skalková, Jarmila. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.Vališová, Alena,; Kasíková, Hana. Pedagogika pro učitele. Vyd. 1. Praha Grada, 2008. ISBN null.

Požadavky

k zápočtu: obhajoba přípravy výukového bloku.

Garant

PhDr. Dagmar Šafránková, Ph.D.