Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika II. (KPG / 9PED2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 9PED2 - Pedagogika II., Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah prednášek a seminářů bude probíhat následujícími strategiemi: přednáška s aktivizací, interaktivní výuka - diskusní metody, kooperativní vyučování a analýza videozáznamu.Témata:1. Kategorie cíl ve vyučovacím procesu2. Vyučovací metody z hlediska nároků kladených na kvalitu poznávacích činností žáků.3. Možnosti využití vyučovacích metod ve výuce na SŠ4. Organizační formy vyučování ve vztahu k aktivitě a rozvoji interpersonálních vztahů žáků ve výuce.5. Kooperativní vyučování a učení, možnosti aplikace do výuky.6. Motivace ve vyučování.7. Aktualizace motivačních potřeb žáků ve vyučování.8. Postavení žáka a učitele ve vyučovacím procesu, modely škol - transmisivní versus konstruktivní9. Hodnocení výchovného a vyučovacího procesu.10. Nové aspekty výchovy - globální výchova, výchova ke zdravému životnímu stylu,..11. Obsah vzdělání - návaznost na 1. semestr, analýza RVP ZS.12. Evaluace výuky, dotazy, doporučení.

Literatura

Singule,F.:. Americká pragmatická pedagogika. Další literatura bude průběžně sdělována na seminářích tohoto předmětu. Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole : východiska a nové metody pro praxi. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.Mareš, Jiří. Komunikace ve škole. Brno : Masarykova univerzita, Centrum pro další vzdělávání učitelů, 1995. ISBN 80-210-1070-3.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.Skalková, Jarmila. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.Pedagogické otázky současnosti : učební text pro studenty učitelství. Praha : ISV nakladatelství, 1994. ISBN 80-85866-05-6.Průcha, Jan; Mareš, Jiří; Walterová, Eliška. Pedagogický slovník. 4. aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.Pedagogika pro učitele : (Aktuální otázky pedagogiky konce 20. století). 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-055-9.HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. 1. vyd. Praha : SPN, 1984. Matoušek, Oldřich; Miltová, Alena; Ryba, Jiří. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : Sociologické nakladatelství, 2003. ISBN 80-86429-19-9.Matoušek, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha, 1993. ISBN 80-901424-7-8.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. null. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Tonucci, Francesco. Vyučovat nebo naučit?. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1991. ISBN 80-901065-1-X.

Požadavky

Na zápočet - písemný projekt výukové hodiny, detaily budou sděleny na 1.semináři. Na zkoušku - písemný seznam prostudované pedagogické literatury, písemný projekt vyučovací hodiny ze studovaného oboru a ústní rozprava nad vylosovaným pedagogickým tématem.

Garant

PhDr. Dagmar Šafránková, Ph.D.