Předmět Pedagogika pro učitele NŠB (KPG / 9PNSB)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 9PNSB - Pedagogika pro učitele NŠB, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Plánování semestru spolu se studenty2. LEH- jeden z reformních přístupů k pojetí vyučování3. - 4. Mýty ve vzdělání5. - 6. NLP-inspirace pro efektivní komunikaci ve vyučování7. - 8. Konstruování pojmů ve vyučování9. - 10. Proces hodnocení ve vyučování11. Příprava vyučovací hodiny12. Nabídka vlastních projektů13. Reflexe roční práce
Získané způsobilosti
Student zažije vyučovací strategie ( aktivizační metody,kooperativní a individuální vyučování), které odpovídají strategigím umožňujícím rozvíjet u žáků na 1. st. ZŠ kompetence k učení, řešení problémů, komunikace, personální a sociální. Tyto prožitky bude reflektovat a formulovat přínos výuky pro rozvoj své osobnosti.Vypracuje a realizuje vlastní individuální projekt s využitím popisného šetření. tento projekt bude obsahovat teoretickou a praktickou část.Otevřeně hovoří o svých názorech, pocitech a potřebách. respektuje názory druhých a je schopen o rozdílných názorech diskutovat.
Literatura
HELLUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. null. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha, 1998. Kovalik, Susan. Integrovaná tematická výuka : Model. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-0-7.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.Skalková, Jarmila. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.Vališová, Alena,; Kasíková, Hana. Pedagogika pro učitele. Vyd. 1. Praha Grada, 2008. ISBN null.Rýdl, Karel. Reformní praxe v současných školských systémech : Určeno pro posl. fak. filozof. 1. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-7066-077-5.Kopřiva,P. a kol. Respektova a být respektován. Kroměříž, Spirála, 2005. Košťálová, Hana. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení/. null. Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-314-7.Kratochvílová, J. Teorie a paraxe projektové výuky. Brno, 2009. Kašová,J. a kol. Učíme se v projektech. Praha, 2009.
Požadavky
-Aktivně se účastní společné práce v seminářích, jejichž obsah je naplánován v počátku semestru samotnými studenty.-Reflektuje průběžně vlastní činnost na seminářích .-Formuluje cíl svého individuálního projektu, zrealizuje jej a prezentuje před skupinou výsledky svých objevů.-Vypracuje přípravu jedné konkrétní vyučovací hodiny ve skupině (2-3) a v případě rozhodnutí skupiny ji zrealizuje v terénu ZŠ.
Garant
Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D.
Vyučující
Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D.