Předmět Rétorika (KPG / 9RTF)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 9RTF - Rétorika, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Mluvní projev dříve a dnes2. Verbální a nonverbální komunikace3. Improvizovaný projev4. Řeč v pedagogické komunikaci5. Aktivní čtení textu6. Umění naslouchat7. Principy klasické rétoriky8. Pravidla prezentace9. Projev na určené téma10. Autorský projev
Získané způsobilosti
Studenti si uvědomí význam kultivovaného veřejného projevu a umění jednat s lidmi. Kurz využije znalostí z psychologie, pedagogiky a sociologie. Získané znalosti si mohou studenti ověřit v moderovaných diskuzích, debatách a polemikách.
Literatura
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.Klapetek, M. Komunikace, argumentace, rétorika. Praha, 2008. Lukavský, Radovan. Kultura mluveného slova. Praha : Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-61-9.Kohout, Jaroslav. Rétorika : umění mluvit a jednat s lidmi. 3. vyd. Praha : Management Press, 1999. ISBN 80-7261-002-3.Berger, Elisabeth; Fuchs, Hildegard. Učíme děti učit se : praktické využití poznatků o školní komunikaci, učení a prezentaci. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-854-7.
Požadavky
Aktivní účast na lekcích, vlastní studium studijního textů a související literatury. Samostatná seminární práce - písemná příprava a osobní realizace autorského projevu.Požadavky na seminární práci (test), na aktivity, zadání práce:Účastník tohoto kurzu si rozšíří znalosti o zákonitostech verbální a neverbální komunikace, ve stručnosti se seznámí s principy efektivní komunikace, s pravidly úspěšné prezentace a s vybranými poznatky z klasické rétoriky. Student si rozšíří své zkušenosti v oblasti komunikační improvizace, aktivního čtení textu a v přípravě vlastního projevu. Prostřednictvím autorského výstupu si student ověří úroveň a specifikum svých osobních dispozic a dovedností, dokáže je reflektovat v kontextu pedagogických kompetencí.
Garant
Mgr. et MgA. Roman Černík