Předmět Školní třída 3 (KPG / 9ŠTŘ3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 9ŠTŘ3 - Školní třída 3, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Osobnost a její vývoj, uvědomění si genetická a sociální podmíněnosti osobnosti, struktura osobnosti, osobní komunikační, dispozice, osobnostní rysy v praktických komunikačních situacích. Vytváření kooperující skupiny, učení a partnerská spolupráce, sebeprezentování, naslouchání. Hra a herní techniky v životě a ve vyučování. Dramatická výchova, práce s příběhem, globální výchova. Sebepoznání, komunikační cvičení a hry k sebehodnocení a sebevýchově. Komunikační situace ve škole jako prostředek výchovy k prosociálnímu jednání; Subjektivní a objektivní činitelé veřejného vystupování: hodnoty, sociální role, sociální status. Sociální percepce a interpersonální chování. Interakce pedagog-žák, pedagog-rodič, pedagog - pedagog.Verbální a nonverbální komunikace. Teoretické a praktické seznámení s hlasovými a stylistickými cvičeními. Metody a techniky výchovy a péče o hlas a řeč.Metody rozvíjení komunikačních dovedností, formální stránky veřejné prezentace. Vyjednávání a řešení konfliktů ve škole. Shromažďování, kritika a analýza informací v týmu, týmová komunikace, formulace argumentů.Vedení diskuse,Kultivace veřejné debaty. Evaluace týmové práce, hodnocení a ocenění. Praktická cvičení vychází z metodiky dramatické výchovy a pedagogiky osobnostního rozvoje, projektového vyučování
Literatura
Valenta, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik - srovnání systémů/. Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1865-1.Pike, Graham; Selby, David. Globální výchova : Nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. [Praha] : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.Fisher, R. Ury, W. Jak dosáhnout souhlasu : zásady úspěšného vyjednávání . Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-100-3 .KKŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme : kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha : Nakl. Svoboda, 1988. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.Štembergová-Kratochvílová, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7367-047-X.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-172-7.Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha : Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.Robson, Mike. Skupinové řešení problémů. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-32-7.Langer, Antonín. Úspěch veřejné promluvy : Kapitoly z rétoriky. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-063-X.Way, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha : ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
Požadavky
Absolvování praktického semináře a praktická realizace vlastního projektu se skupinou a jeho evaluace
Garant
Mgr. et MgA. Roman Černík