Předmět Andragogika (KPG / ANO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / ANO - Andragogika, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Účastníci se seznámí:˘ Se základními pojmy a kategoriemi z oblasti andragogiky˘ S historií vzdělávání dospělých u nás i ve světě˘ Se základními dokumenty ovlivňujícími vzdělávání dospělých u nás i ve světě˘ S designováním kurzů pro dospěléo S nástroji pro zjišťování vzdělávacích potřeb dospělýcho S fázemi vývoje skupin v čase a jejich vlivem na designování kurzůo S formulováním měřitelných cílů a praktickými pomůckami pro jejich formulacio S metodami vyplývajícími z cílů a použitelnými při vzdělávání dospělýcho S prací s reflexí během programů pro dospěléo S jednotlivými evaluačními nástroji použitelnými při evaluaci kurzů pro dospělé˘ S konceptem skupinové dynamikyo S teoretickými základy jejích jednotlivých prvků (komunikace a interakce, cíle a normy, pozice a role, atmosféra, podskupiny, vedení a stimulace, struktura(stavba) skupiny).o Se základními možnostmi lektorských intervencí do těchto prvků během kurzů˘ Se zákonitostmi učení s prožitkemo S didaktickým cyklem cíle, metody, reflexe, evaluaceo S psychologickými zákonitostmi prožitkového učení
Získané způsobilosti
Student zpracuje vzdělávací projekt pro dospělé odpovídající probraným kritériím
Literatura
Kirkpatrick, L. Kirkpatrick, J. Transferring learning to behavior. San Francisco, 2005. Mužík, Jaroslav. Andragogická didaktika. 1. vydání. Praha : Codex Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3.Schulz von Thun, Friedemann. Jak spolu komunikujeme? : překonávání nesnází při dorozumívání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0832-9.Bočková. Kapitoly z andragogiky. Praha, 1994. BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.Hartl, Pavel. Kompendium pedagogické psychologie dospělých. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-841-7.Lidský kapitál a vzdělávací marketing : v andragogickém pohledu. Vyd. 1. Praha : Eurolex Bohemia, 2004. ISBN 80-86861-04-X.Armstrong, Michael. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.Beneš, Milan. Úvod do andragogiky. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-381-4.
Požadavky
Hlavním cílem přednášek z andragogiky je vést studenty k přemýšlení o jevech a procesech, hrajících roli při vzdělávání dospělých. Tomuto cíli odpovídají kritéria pro udělení zápočtu. Student si může vybrat mezi zápočtovou prací a testem. Smyslem práce, která má podobu vzdělávacího projektu, je prokázat schopnost nedesignovat vzdělávací kurz pro dospělé. Konkrétně jde o popis rozpadu oblasti dovedností, na které je práce zaměřena, do konkrétních měřitelných cílů. Dále student charakterizuje metody, které by k naplnění popsaných cílů zvolil, popíše jakým způsobem by u jednotlivých metod vedl reflexi vztaženou k cílům a uvede evaluační techniky, které by při realizaci popisovaného kurzu použil. Zápočet potom probíhá formou ústní obhajoby vypracovaného vzdělávacího projektu. Obsahem testu jsou témata probraná na jednotlivých přednáškách.
Garant
Mgr. Michal Dubec
Vyučující
Mgr. Michal Dubec