Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Diagnostika předškolního dítěte (KPG / DGPD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / DGPD - Diagnostika předškolního dítěte, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Diagnostika žáků v práci učitele MŠ, diagnostický proces a interpretace výsledků pedagogické diagnostiky.Oblasti pedagogické diagnostiky v primární škole. Základní metody předškolní diagnostiky.Diagnostika osobnosti žáka.Diagnostika školního a rodinného prostředí.Diagnostika sociálních dovedností a sociálních vztahů.Diagnostika motoriky, sebeobsluhy a samostanostiDiagnostika prostorového a smyslového vnímání u předškoláka.Diagnostika grafomotoriky a dětské kresbyDiagnostika předčtenářské a předmatematické gramotnosti.Školní zralost a školní připravenost.Školní strategie pedagogicko-psychologického poradenství.Autodiagnostika žáka a autodiagnostika učitele jako součást diagnostického procesu.

Získané způsobilosti

Student získá kompetence, znalosti a dovednosti v oblasti pedagogické diagnostiky. Aplikuje znalosti z vývojové psychologie a dokáže zohlednit a popsat věkové a individuální zvláštnosti předškoláka při interpretaci výsledků diagnostických metod. Bude umět vhodně zvolit a použít jednotlivé metody a diagnostické techniky, zdůvodní jejich přínos a provedení a možnosti jejich použití. Student na základě situace dokáže vybrat vhodnou diagnostickou techniku, zná její pozitiva i negativa a umí se na základě toho rozhodnout pro konkrétní volbu. Student dokáže pro zvýšení validity výsledků diagnostické metody vhodně kombinovat a doplňovat a komparovat.

Literatura

Spáčilová, Hana. Pedagogická diagnostika v primární škole. I. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0568-7.Dittrich, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. null. Jinočany : H & H, 1992. ISBN 80-85467-69-0.Hrabal, Vladimír; Hrabal, Vladimír. Diagnostika : pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. null. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0319-5.Klenková, Jiřina; Kolbábková, Helena. Diagnostika předškoláka : správný vývoj řeči dítěte. Brno : MC nakladatelství, 2003. Berne, Patricia H. Jak nevychovat dítě s pocitem méněcennosti. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-192-4.Davido, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-449-4.Zelinková, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.Ronen, Tammie. Psychologická pomoc dětem v nesnázích : kognitivně-behaviorální přístupy při práci s dětmi. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-370-6.Ollier, Kate; Hobday, Angela. Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-378-1.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích a zpracování zadaných úkolů ve školním prostředí MŠ. Zpracování samostatné práce a protokolu na základě praktického využití diagnostických technik - pozorování, rozhovor, dotazník... na konkrétní MŠ.

Garant

Mgr. Pavla Soukupová

Vyučující

Mgr. Pavla Soukupová