Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dramatická výchova pro MŠ 2 (KPG / DVMŠ2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / DVMŠ2 - Dramatická výchova pro MŠ 2, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. systémem průpravných her a cvičení (prohlubování smyslové vnímavosti, cítění prostoru, představivosti, pohybová a řečová kultivace)2. herními principy používanými v dramatické výchově (volná hra, dramatická hra, hra v roli)3. tvorba lekce dramatické výchovy4. dramatická výchova a vzdělávací oblasti RVP PV5. realita a fikce, jednání, role, situace, konflikt, jednání "jako"6. proces a produkt, volná hra, dramatická hra, hra v rolirozehřátí, uvolnění, soustředění, objevování sebe a okolního světa, pohyb a pantomima, kontakt, skupinové cítění7. Tvořivost, improvizace s dějem8. Strategie vedení, přípravné práce, činnost učitele v průběhu lekce, hodnocení9. Uspořádání lekce, příprava a plánování10. Volba námětů a předloh pro lekce dramatické výchovy

Získané způsobilosti

Student:- rozlišuje herní a reálnou situaci,- má zkušenost s rolovou hrou, s jednáním v roli, - má zkušenost se základními postupy DV (hry, cvičení, techniky, metody i větší příběhové celky) - dokáže v edukační práci s dětmi využít prvky a postupy dramatické výchovy

Literatura

Ulrychová, Irina. Drama a příběh : tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Katedra výchovné dramatiky DAMU, 2007. ISBN 978-80-7331-096-7.Macková, Silva. Dramatická výchova. Vyd. 1. Brno : Janáčkova akademie múzických umění, Divadelní fakulta, 2004. ISBN 80-85429-93-4.Fink, Eugen. Hra jako symbol světa. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.Valenta, J. Hraní rolí ve výchově a vyučování : s hlavním zřetelem k výchovné dramatice. Institut sociálních vztahů nakladatelství. Caillois, Roger. Hry a lidé. Praha, 1998. Budínská, Hana. Hry pro šest smyslů : Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 1. vyd. Praha : Gamma, 1991. ISBN 80-900145-0-X.Bláhová, Krista. Hry pro tvořivé vyučování : zásobník 146 her a cvičení pro rozvoj osobnosti. 1. vyd. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-7-4.Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. 8. upr. a rozš. vyd. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80-7068-105-5.Štembergová-Kratochvílová, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha : Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.Polzerová, Eva. Pohybová průprava jako součást dramatické výchovy : (průprava dětí mladšího školního věku). Praha : Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1995. ISBN 80-7068-068-7.Disman, Miloslav. Receptář dramatické výchovy. Praha : SPN, 1976. Koťátková, Soňa. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9.Way, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha : ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, týmová tvorba a realizace vlastní lekce dramatické výchovy,sebereflexe, prezentace na ateliérových klauzurách.

Garant

Mgr. Pavla Sovová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. et MgA. Roman ČerníkMgA. Eva GažákováMgr. Pavla Sovová, Ph.D.