Předmět Integrace postiženého dítěte A (KPG / IPDA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / IPDA - Integrace postiženého dítěte A, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Výuka má tři bloky:I. seminář1. Setkání, informace o průběhu exkurzí.2. Stanovení termínu a místa setkání podle domluvy.Zopakování základních pojmů, psychologie handicapu, informace o integraci a rehabilitaci.3. Informace o službách ve speciální pedagogice: diagnostické, poradenské, expertíza, speciální výchova a vzdělání s výcvikem nejrůznějších kompenzačních a reedukačních dovedností a návyků.II. a III. seminář bude realizován na školském pracovišti integrujícím žáky s postižením
Získané způsobilosti
Předmět prohloubí předcházející speciálně pedagogické kompetence do konkrétní oblasti integrace na úrovni ZŠ, SŠ a SpŠ.
Literatura
Říčan, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi : Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.Matějček, Zdeněk. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 80-04-25236-2.Janík, Alojz; Dušek, Karel. Drogy a společnost. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0087-3.Oaklander, V. Gestalttherapie mit Kindern und Jugendlichen. Budínská, Hana. Hry pro šest smyslů : Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 1. vyd. Praha : Gamma, 1991. ISBN 80-900145-0-X.Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-51-6.Sovák, Miloš; . Logopedie - metodika a didaktika. 2. upr. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1987. Košč, Ladislav. Patopsychológia : Poruchy učenia a správania. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1975. Serfontein, Gordon. Potíže dětí s učením a chováním. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-315-3.Matějček, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství : Celost. vysokošk. příručka pro stud. filoz. a pedag. fakult. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-04-24526-9.Nešpor, K. Prevence drogových závislostí. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.Kocurová, Marie. Speciální pedagogika pro pomáhající profese. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-844-7.ZVOLSKÝ, P. Speciální psychiatrie. Praha: Karolinum, 1997. Train, Alan. Specifické poruchy chování a pozornosti : Jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2.Pokorná, Věra. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.Sovák, Miloš. Učení nemusí být mučení. 1. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-24306-1.Vágnerová, Marie. Variabilita a patologie psychického vývoje : Skripta pro posl. pedag. fakulty Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-797-4.Carlgren, Frans. Výchova ke svobodě : Pedagogika Rudolfa Steinera : Obrazy a zprávy ze světového hnutí svobodných waldorfských škol. 1. vyd. Praha : Baltazar, 1991. ISBN 80-900307-2-6.
Požadavky
80% aktivní účast, přehledné, písemné zpracování získaných poznatků včetně vlastní reflexe získané z náslechové praxe.poznámka: písemné zpracování je třeba dodat vyučujícímu semináře v předem stanoveném termínu.
Garant
Mgr. Markéta Zachová