Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika předškolního vzdělávání 1 (KPG / MPV1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / MPV1 - Metodika předškolního vzdělávání 1, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Cíle a kompetence v předškolním vzdělávání2. Specifika předškolního vzdělávání, metody a formy práce.3. Podmínky předškolního vzdělávání.4. Uspořádání dne v mateřské škole (portfolia, rituály, stanovení pravidel, atd.)5. Tvorba školního vzdělávacího programu.6. Tvorba třídních vzdělávacích programů, projektování, plánování.7. Evaluace školy a hodnocení dítěte.8. Dokumentace školy (třídní knihy, školní řád, organizační řád, atd.).

Získané způsobilosti

- Zná metody a formy PV. Uvědomuje si přínosy a rizika použití jednotlivých forem a metod PV. Dokáže je využívat při plánování a realizaci vzdělávací nabídky.- Umí pracovat s cíli RVP PV, dokáže je využít při plánování a evaluaci, konkretizovat je pro danou skupinu dětí.- Dovede analyzovat cíle, metody a formy předškolního vzdělávání. - S využitím RVP PV a dalších metodických materiálů umí vytvořit TVP.- Umí naplánovat třídní integrovaný blok.- Zná zásady a principy tvorby ŠVP. Dokáže analyzovat podmínky předškolního vzdělávání - Uvědomuje si důležitost evaluace, zná běžně používané techniky evaluace vzdělávacího procesu a jeho aktérů. Dokáže je využít při své práci.

Literatura

ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola:Teorie a praxe I. Olomouc, 2004. ISBN 80-244-0945-8.Smolíková, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.SVOBODOVÁ, E. a kol. Vzdělávání v mateřské škole : Školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.Rýdl, Karel. Alternativní výchovné systémy. Matějček, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Vyd. 3. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-853-8.KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. Opravilová, Eva. Dítě si hraje a poznává svět : Metodika rozvíjení poznání dětí v mateřské škole : Učebnice pro 3. roč. stř. pedagog. škol. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. Havlínová, Miluše. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole : aktualizovaný modelový program podpory zdraví (dokument a metodika). 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-061-5.Smolíková, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2005. ISBN 80-87000-01-3.Příhoda, V. Ontogeneze lidské psychiky I. - IV. SPN Praha, 1963. BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. Dostál, Antonín Maria; Opravilová, Eva. Úvod do předškolní pedagogiky : Vysokošk. učebnice pro stud. pedagog. fak. studijního oboru Učitelství pro mateřské školy. Praha : SPN, 1985. Novotná, Lenka; Hříchová, Miloslava; Miňhová, Jana. Vývojová psychologie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-281-0.

Požadavky

- aktivní účast na seminářích- plnění úkolů v prostředí MŠ (v rámci KS1)- vypracování plánu IB- vypracování rešerše literatury k vybranému tématu

Garant

Mgr. Milan Podpera

Vyučující

PhDr. Dana Moravcová, Ph.D.Mgr. Milan PodperaMgr. Pavla Sovová, Ph.D.