Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Osobnostní a sociální rozvoj (KPG / OASR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / OASR - Osobnostní a sociální rozvoj, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Vytváření kooperující skupiny,Učení a partnerská spolupráce,Osobní komunikační, dispozice,Sebeprezentování, empatické naslouchání.Techniky práce s hlasem, neverbální komunikace,Hra a herní techniky v životě a ve vyučování.Shromažďování, kritika a analýza informací v týmu, týmová komunikace,Komunikační roviny řešení problému, formulace argumentůFormální stránky veřejné prezentace.dramatrická výchova a práce s příběhemGlobální výchovaEvaluace, hodnocení a ocenění.

Získané způsobilosti

Studenti si v praktický seminářích a v kontextu se studovanou literaturou uvědomí základní principy činnostního učení, interaktivních metod vzdělávání. V kurzu si také studenti uvědomí své osobní dispozice pro práci s lidmi pro úspěšné zapojení do kolektivu, pro prezentování vlastních postojů i pro vedení skupiny.

Literatura

Valenta, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik - srovnání systémů/. Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1865-1.VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik : srovnání systémů. Praha : ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-40-4.Pike, Graham; Selby, David. Globální výchova : Nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. [Praha] : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.Fisher, R. Ury, W. Jak dosáhnout souhlasu : zásady úspěšného vyjednávání . Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-100-3 .Srb, V. Jak na osobnostní a sociální výchovu. Praha, 2007. ISBN 978-80-87145-00-5.Holt, John. Jak se děti učí. 1. vyd. Praha : Agentura Strom, 1995. ISBN 80-901662-7-X.KKŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme : kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha : Nakl. Svoboda, 1988. BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha : Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.VALENTA, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno : Aisis,, 2006. ISBN 80-239-4908-X.Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Stařeč: Infra, 2005. ISBN 80-86666-24-7.Kirkpatrick, L. Kirkpatrick, J. Transferring learning to behavior. San Francisco, 2005. VALENTA, J. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 2. Praha : Agentura Strom, 2003. ISBN 80-86106-10-1.Dubec, M. zásobník metod používaných v OSV. Praha, 2007. ISBN 978-80-87145-02-9.

Požadavky

Každý student si založí "portfolio" do kterého si bude zakládat tištěné materiály rozdávané vyučujícím během seminářů. Studenti budou během některých přednášek dostávat praktické "domácí úkoly". Na některých přednáškách budeme pracovat s vybranými pasážemi z odborné literatury. Počítá se s tím, že si pasáž student na danou přednášku přečte tak, aby byl schopen na základě načerpaných znalostí o tématu aktivně diskutovat.

Garant

Mgr. et MgA. Roman Černík