Předmět Pedagogická diagnostika (KPG / PDGZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / PDGZ - Pedagogická diagnostika, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata přednášek:Diagnostika žáků v práci učitele, diagnostický proces, metodologie a interpretace výsledků pedagogické diagnostiky.Oblasti pedagogické diagnostiky. Souvislost pedagogické diagnostiky a speciální pedagogiky.Učitel v pedagogické situaci.Sociální percepce, pozorování jako základní diagnostická metoda.Školní zralost a školní úspěšnost. Diagnostika stylů učení. Nadaní žáciDiagnosticka školního výkonu. Didaktické testy.Diagnostika zájmů, postojů a hodnotových orientací žáka.Diagnostika sociálních vztahů, školního a rodinného prostředí. Klima školní třídy.Autodiagnostika žáka a autodiagnostika učitele jako součást diagnostického procesu.Obsah seminářů bude vycházet z témat jednotlivých přednášek.
Získané způsobilosti
Student získá kompetence, znalosti a dovednosti v oblasti pedagogické diagnostiky. Bude znát jednotlivé metody a diagnostické techniky, jejich přínos a způsoby provedení a možnosti jejich použití. Student na základě situace dokáže vybrat vhodnou techniku, zná její pozitiva i negativa a umí se na základě toho rozhodnout. Student dokáže pro zvýšení validity výsledků diagnostické metody vhodně kombinovat a doplňovat.
Literatura
Hrabal, Vladimír. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. 1. vyd. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1.Vágnerová, Marie; Klégrová, Jarmila. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.Hrabal, Vladimír; Hrabal, Vladimír. Diagnostika : pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. null. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0319-5.Berne, Patricia H. Jak nevychovat dítě s pocitem méněcennosti. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-192-4.KKŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme : kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha : Nakl. Svoboda, 1988. Davido, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-449-4.Zelinková, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.Lašek, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-088-4.Ollier, Kate; Hobday, Angela. Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-378-1.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích a zpracování zadaných úkolů ve školním nebo zdravotnickém prostředí. Zpracování samostatné práce či protokolu na základě praktického využití diagnostických technik - pozorování, rozhovor, dotazník... na konkrétní ZŠ nebo SŠ nebo kmenovém pracovišti a prezentace výsledků v semináři.Úspěšné absolvování zápočtového testu.
Garant
Mgr. Pavla Soukupová
Vyučující
Mgr. Pavla Soukupová