Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Práce s lidmi s postižením 2 (KPG / PLP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / PLP2 - Práce s lidmi s postižením 2, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Člověk s mentálním postižením, Mentální postižení - specifický druh handicapu2. Sociálně-psychologické zvláštnosti osobnosti člověka s mentální retardací3. Vzdělávání a osobnostní rozvoj lidí s mentálním postižením4. Rodina s mentálně postiženým členem, Právo a osoby s mentálním postižením5. Autismus a mentální postižení6. Zdraví a životní styl osob s mentálním handicapem7. Sociální péče a služby pro klienty s mentálním postižením8. Neobyčejní lidé: realita života lidí s mentálním handicapem9. Specifické poruchy učení a chování - etiologie, projevy, možnosti kompenzace v průběhu školní docházky10. Specifika socializace, vzdělávání a zaměstnávání jedinců se specifickou poruchou učení a chování11. Podpora jedinců se specifickou poruchou učení a chování v dětském a dospělem věku

Získané způsobilosti

Student získá teoretické vědomosti, praktické dovednosti a adekvátní postoje k práci s osobami s mentálním postižením a poruchami učení.

Literatura

Berkley, Russel, A. Attention Deficit Hyperactivity Disorder. New York: The Guilford Press, 1990. Peeters, Theo. Autismus : od teorie k výchovně-vzdělávací intervenci. Praha : Scientia, 1998. ISBN 80-7183-114-X.Smedt, M., Berg, J. Disability and social participation in Europe. Luxembourg, 2001. Bloemers, W., Wisch, F.H. Handicap-disability learning and living difficulties: policy and practice in different European settings: European module EU-Socrates programme. Frankfurt am Main, 2000. Mertin, Václav. Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-033-4.Dolejší, Mojmír. K otázkám psychologie mentální retardace. 2. oprav. a dopl. vyd. Praha : Avicenum, 1978. Černá, Marie. Kapitoly z psychopedie. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7066-899-7.Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. null. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6.Švarcová, Iva. Komplexní systém vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s těžším mentálním postižením. Praha : Septima, 1994. ISBN 80-85801-27-2.Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina. Krása a bolest : Úloha tvořivosti, umění a hry v životě trpících a postižených. Praha : Panorama, 1985. Lidská práva pro osoby s mentálním postižením. Praha, 1997. Koukolík, František. Lidský mozek : funkční systémy : norma a poruchy. 2., aktualiz. a rozš. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-632-2.Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese : psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-429-X.Craft, M., Bicknell, J. Mental handicap: a multi-disciplinary approach. London: Bailliere Tindall, 1985. MacMillan, D. Mental retardation in school and society. Boston, 1977. Marková, Zdeňka; Středová, Ljuba. Mentálně postižené dítě v rodině. 1. vyd. Praha : SPN, 1987. Švarcová, Iva. Mentální retardace : vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-821-X.Lesný, Ivan; Špitz, Jan. Neurologie a psychiatrie pro speciální pedagogy : Celost. vysokošk. učebnice. Praha : SPN, 1989. Lechta, Viktor; a kol. Nové cesty k postihnutým luďom. Bratislava, 1997. Teplá, M. Pomocné školy v České republice. Praha, 1997. Zelinková, Olga. Poruchy učení : dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.Campbell, Ross. Potřebuji tvou lásku. 1. vyd. Praha : Návrat, 1992. ISBN 80-85495-11-2.Jesenský, Ján. Prostor pro integraci. Praha : Comenia Consult, 1993. Vágnerová, Marie; Moussová, Zuzana; Štech, Stanislav. Psychologie handicapu. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-929-4.ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.Valenta, M. Psychopedie - didaktika mentálně retardovaných. 1993. Matoušek, Oldřich; Miltová, Alena; Ryba, Jiří. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : Sociologické nakladatelství, 2003. ISBN 80-86429-19-9.Kocurová, Marie. Specifické poruchy učení a chování : studijní text kurzu PC Plzeň. 1. vyd. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 2002. ISBN 80-7020-102-9.Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina. Světy postižených : Sociální posila v rodinách s mentálně retardovaným dítětem. Praha : Avicenum, 1988. SZP v ČR: Standartní pravidla pro vyrovnání příležitostí pro osoby se zdravotním postižením. Praha, 1997. Sovák, Miloš. Učení nemusí být mučení. 1. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-24306-1.Vágnerová, Marie. Variabilita a patologie psychického vývoje : Skripta pro posl. pedag. fakulty Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-797-4.Novosad, Libor. Základy speciálního poradenství. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-174-3.Kvapilík, Josef; Černá, Marie. Zdravý způsob života mentálně postižených. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0019-9.

Požadavky

1. Úspěšně splněný test z oblasti poruch učení a chování2. Sememestrální práce - esej na zvolené (a zkonzultované) téma z oblasti problematiky života lidí s mentálním postižením3. Ústní zkouška

Garant

Doc. PaedDr. Marie Kocurová, Ph.D.

Vyučující

Doc. PaedDr. Marie Kocurová, Ph.D.PhDr. Josef Slowík, Ph.D.