Předmět Vzdělávací programy na MŠ (KPG / VPMŠ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / VPMŠ - Vzdělávací programy na MŠ, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Exkurze do vybraných mateřských škol, jejichž ŠVP je profilován ve smyslu některého ze specifických pedagogických systémů ( Montessori, waldorfská pedagogika...). Součástí exkurze je hospitace pedagogického procesu a následná rozprava.
Získané způsobilosti
Student vysvětlí principy vybraného systému alternativního školství, dokáže je srovnat s principy RVP PV, vyjádří svůj názor a dokáže ho argumentovat.
Literatura
Rogge, Jan-Uwe. Děti potřebují hranice. Vyd. 2. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-418-4.Ulrychová, Irina; Gregorová, Vlasta; Švejdová, Hana. Hrajeme si s pohádkami : dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-355-2.Havlínová, Miluše. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole : rozšířený a aktualizovaný modelový program (dokument a metodika). Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-383-8.Opravilová, Eva. Kurikulum předškolní výchovy. Mertin, Václav; Gillernová, Ilona. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-799-X.Smolíková, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.Dujková, Lenka; Gardošová, Juliana. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-815-5.Brierley, John. 7 prvních let života rozhoduje. 2. vyd. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-484-2.
Požadavky
Student se aktivně zúčastní exkurzí do mateřských škol s alternativním pedagogickým systémem. K zápočtu písemnou formou zpracuje informace i dojmy z absolvované exkurze, dokáže je dát do souvislostí s teoretickou znalostí alternativních systémů. V rozpravě obhájí své pedagogické názory, reflektuje vlastní praxi.
Garant
Mgr. Pavla Sovová, Ph.D.