Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná náslechová praxe (KPG / XPN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / XPN - Průběžná náslechová praxe, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Náslechy ve vybraných MŠ2. Pozorování průběhu pedagogického procesu3. Analýza pozorovaných jevů4. Závěrečná rozprava

Získané způsobilosti

Student(ka) - charakterizuje navštívená pracoviště (popíše věcné podmínky, životosprávu, psychosociální podmínky, organizaci, personální a pedagogické zajištění atd.)- na základě zkušeností pobytu v mateřských školách zaujímá postoj k různým podobám edukačního procesu, svůj postoj dokáže popsat a argumentovat (adekvátně ke své úrovni profesních kompetencí).- se seznámí s pojetím pedagoga jako reflektivního praktika

Literatura

Smolíková, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.Bruce, Tina. Předškolní výchova : deset principů moderní pedagogiky a jejich aplikace v praxi. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-068-5.SVOBODOVÁ Eva. Vzdělávání v mateřské škole:Školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.

Požadavky

- 100% účast- aktivní účast na praxi ve vybraných mateřských školách- zapojení se do shrnující závěrečné diskuse (kolokvium) (témata: popis prostředí a vybavenosti MŠ, analýza pozorovaného a prožitého)- založení pedagogického deníku pro záznamy z MŠ- hospitační protokol z jedné návštěvy MŠ (studenti se na jednotlivých pracovištích střídají, záznam pořizuje vždy jen jeden z nich)- reflexe z návštěv MŠ- esej na téma Já a profese předškolního pedagogaPožadavky KS- natočení krátkého videa (max. 5 min) zachycující jeho pracoviště a vlastní práci s dětmi - sebereflexe vyplývající z této zkušenosti- hospitace u kolegy na svém nebo jiném pracovišti, předložení hospitačního záznamu- aktivní se zapojení do úvodní rozpravy i shrnující závěrečné diskuse (kolokvium) , prezentace svého pracoviště- reflexe z hospitace

Garant

Mgr. Milan Podpera